Se numesc compartimente de odihnă pentru echipaj, iar locația lor în avion variază.

La avioanele mai noi, cum ar fi Boeing 787 sau Airbus A350, acestea sunt situate deasupra cabinei principale, în partea superioară a fuselajului. Dar la aeronavele mai vechi acestea se pot afla și în cala de marfă sau pur și simplu în cabina principală.

Acestea vin în perechi: una pentru piloți, care se află de obicei deasupra cabinei de pilotaj și care include adesea două paturi și un scaun extensibil, și o alta pentru echipajul de cabină, care conține, de obicei, șase paturi sau mai multe și este plasată deasupra bucătăriei din spate, secțiunea din spatele avionului în care se prepară și se depozitează mâncarea și băuturile.

Mai multe imagini cu aceste spații pot fi văzute aici.

Ca un hotel cu capsule

Companiile aeriene au un cuvânt de spus în ceea ce privește configurația zonelor de odihnă a echipajului atunci când achiziționează un avion, dar principalii parametri sunt stabiliți de autoritățile de reglementare, cum ar fi Administrația Federală a Aviației din SUA. Aceasta impune, de exemplu, ca zonele de odihnă ale echipajului să fie „într-o locație în care zgomotul, mirosurile și vibrațiile intruzive au un efect minim asupra somnului” și că trebuie să fie controlate din punctul de vedere al temperaturii și să permită echipajului să regleze iluminatul.

Nepotism electoral în POT, partidul care-l susține pe Călin Georgescu. Oameni noi, metehne vechi: politica văzută ca afacere de familie
Recomandări
Nepotism electoral în POT, partidul care-l susține pe Călin Georgescu. Oameni noi, metehne vechi: politica văzută ca afacere de familie

Paturile („sau alte suprafețe care permit o poziție de dormit plană”) trebuie să aibă o dimensiune de 198 pe 76 de centimetri – atenție la persoanele înalte – și să aibă un metru cub, de spațiu în jurul lor. De asemenea, trebuie să existe o zonă comună pentru schimbare, intrare și ieșire care să ofere un spațiu de aproape 2 metri cubi.

Precum în hotelurile japoneze cu capsule

Rezultatul final este oarecum similar cu un hotel japonez cu capsule: un spațiu de dormit fără ferestre, îngust, dar confortabil, cu prize de curent și lumină – precum și toate echipamentele de siguranță necesare, cum ar fi măștile de oxigen, luminile centurilor de siguranță și un interfon, printre altele.

„Pot fi destul de confortabile”, spune Susannah Carr, însoțitoare de zbor la United Airlines, care lucrează pe aeronave Boeing, inclusiv pe 787, 777 și 767.

„Au o saltea căptușită, o gură de aerisire pentru ca aerul să circule și comenzi de temperatură, astfel încât să o poți menține mai rece sau mai caldă, iar noi avem la dispoziție lenjerie de pat, de obicei asemănătoare cu cele folosite la clasa business pe zborurile noastre internaționale. Mie îmi plac – dar, de asemenea, am doar 1,70 m, așa că, dacă pui o persoană de 1,80 m acolo, s-ar putea să fie cam strâmte”, spune ea.

Proteste de amploare împotriva lui Călin Georgescu în București, Cluj și Timișoara | VIDEO
Recomandări
Proteste de amploare împotriva lui Călin Georgescu în București, Cluj și Timișoara | VIDEO

Dar sunt ele mai bune decât un loc la clasa business sau chiar la clasa întâi?

„În unele privințe da, în altele nu”, spune Carr. „Paturile pot fi mai largi decât la clasa întâi, iar pentru mine, personal, în funcție de aeronavă, am mai mult spațiu pentru picioare. Dar este un pat etajat, așa că nu ai neapărat tot spațiul pentru cap pe care îl ai în cabină și, evident, nu ai nici intimitate. Iar dacă ești claustrofob, cu siguranță poți simți asta acolo – este un avion, așa că nu ai prea mult spațiu pentru a pune lucrurile. Cu siguranță se folosesc de fiecare centimetru acolo sus”.

Pasagerii cred că sunt WC-uri

Zonele de odihnă ale echipajului sunt concepute astfel încât să nu atragă prea mult atenția pasagerilor, indiferent de locul în care sunt amplasate: „Un pasager care trece pe acolo ar crede probabil că este un dulap”, spune Carr.
„Nu voi intra prea mult în detalii despre modul în care o accesăm – este sigură, voi spune asta. Ocazional, avem persoane care cred că este o ușă de baie și încearcă să o deschidă, dar noi le arătăm în schimb drumul spre toaleta propriu-zisă”.

În spatele ușii există, de obicei, un mic palier și o scară care duce la etaj, cel puțin pe cele mai recente aeronave.
„Paturile sunt deschise fie pe o parte, fie la un capăt, așa că te poți târî înăuntru – uneori le numesc în glumă «catacombe»”, spune Carr.

Vicepreședintele ANCOM Pavel Popescu cere suspendarea TikTok în România. Rețeaua socială ar putea fi interzisă până la terminarea anchetelor privind alegerile
Recomandări
Vicepreședintele ANCOM Pavel Popescu cere suspendarea TikTok în România. Rețeaua socială ar putea fi interzisă până la terminarea anchetelor privind alegerile

La aeronavele ceva mai vechi, cum ar fi Airbus A330, compartimentul de odihnă al echipajului poate fi, de asemenea, în cala de marfă, astfel încât o scară ar duce în jos. Dar pe avioane și mai vechi, cum ar fi Boeing 767, spațiile de odihnă sunt situate în cabina principală și sunt doar scaune înclinate, cu perdele în jurul lor.

„Sunt perdele foarte grele, blochează lumina și o bună parte din sunet, dar nu și dacă în avion se află o mulțime gălăgioasă sau un copil supărat. Am avut pasageri care au deschis perdelele, căutând ceva sau crezând că vor intra în bucătărie, așa că nu este neapărat cea mai bună odihnă”.

Nu este surprinzător faptul că majoritatea însoțitorilor de bord preferă paturile de deasupra capului în locul scaunelor cu perdele, dar modernizarea este benefică și pentru companiile aeriene, care nu trebuie să renunțe la spațiul prețios din cabină, care poate fi folosit în schimb pentru scaunele pasagerilor.

Echipajul petrece minimum 1,5 ore aici într-un zbor lung

Membrii echipajului de cabină de pe zborurile pe distanțe lungi petrec, de obicei, cel puțin 10% din timpul de zbor planificat în zonele de odihnă.

„În medie, aș spune că acest lucru înseamnă aproximativ 1,5 ore pe un zbor pe distanțe lungi”, spune Karoliina Åman, însoțitoare de bord la Finnair, care lucrează pe aeronavele Airbus A330 și A350. Totuși, acest lucru poate varia în funcție de compania aeriană și de durata zborului – timpul de odihnă se poate extinde până la câteva ore.

Compartimentele secrete ale unor avioane despre care piloții și stewardesele nu vă vorbesc niciodată. „Pasagerii cred că sunt WC-uri, dar nu e deloc așa”

„Deoarece nu avem nicio zonă privată în aeronavă pentru pauzele de prânz sau de cafea, această perioadă de odihnă este extrem de importantă și utilă pentru noi”, spune ea.

„Acesta este momentul din timpul zborului în care nu răspundem la apelurile pasagerilor și nu facem nicio altă sarcină, ci ne odihnim și lăsăm picioarele și mintea să aibă și ele o pauză. Scopul acestei perioade de odihnă este de a ne menține o stare de alertă și de pregătire pe toată durata zborului, astfel încât, dacă se întâmplă ceva neașteptat, să fim pregătiți să acționăm”.

Avantaje pentru piloți

Zona de odihnă pentru piloți, care este separată de cea dedicată echipajului de cabină, se află în apropierea cabinei de pilotaj. În funcție de durata zborului, pot fi până la patru piloți la bord, dar doi dintre ei se vor afla întotdeauna în cabina de pilotaj; prin urmare, zona de odihnă a piloților are doar două paturi (sau chiar doar unul la aeronavele mai vechi), dar include un scaun echipat uneori cu divertisment la bord, de care echipajul de cabină nu beneficiază. În afară de asta, compartimentele sunt destul de asemănătoare.

foto: 123RF.com

   

Urmărește cel mai nou VIDEO

Google News Urmărește-ne pe Google News

Comentează

Loghează-te în contul tău pentru a adăuga comentarii și a te alătura dialogului.

Doi candidaţi la prezidenţiale solicită Curţii Constituţionale anularea alegerilor din primul tur
Știrileprotv.ro
Doi candidaţi la prezidenţiale solicită Curţii Constituţionale anularea alegerilor din primul tur
Drama neștiută a Elenei Lasconi. Acum numele ei e pe numele tuuror, dar a fost atât de săracă, încât nu avea ce mânca: ”Bunica ne dădea pâine pe care o dădeai la porci”
Viva.ro
Drama neștiută a Elenei Lasconi. Acum numele ei e pe numele tuuror, dar a fost atât de săracă, încât nu avea ce mânca: ”Bunica ne dădea pâine pe care o dădeai la porci”
Fosta soție a lui CRBL, interviu în lacrimi după divorț. Ce spune fata lor despre faptul că tati are o iubită: ”Alessia pare ok, dar nu este...."
Libertateapentrufemei.ro
Fosta soție a lui CRBL, interviu în lacrimi după divorț. Ce spune fata lor despre faptul că tati are o iubită: ”Alessia pare ok, dar nu este...."
Patru nativi care intră sub protecția astrelor. Luna decembrie le va aduce bani cu nemiluita și deplasări în străinătate
FANATIK.RO
Patru nativi care intră sub protecția astrelor. Luna decembrie le va aduce bani cu nemiluita și deplasări în străinătate
Ion Țiriac, întrebat despre lupta dintre Lasconi și Georgescu: „Știți ce președinte mi-aș dori?”
GSP.RO
Ion Țiriac, întrebat despre lupta dintre Lasconi și Georgescu: „Știți ce președinte mi-aș dori?”
Ce este naturopatia, practica controversată promovată de Cristela, soția lui Călin Georgescu, și de ce ridică foarte multe semne de întrebare
Elle.ro
Ce este naturopatia, practica controversată promovată de Cristela, soția lui Călin Georgescu, și de ce ridică foarte multe semne de întrebare
Fosta soție a lui CRBL, dezvăluiri în lacrimi despre DIVORȚ. Elena Vîșcu are 3 locuri de muncă și își crește singură fata. Incredibil ce a povestit despre artist
Unica.ro
Fosta soție a lui CRBL, dezvăluiri în lacrimi despre DIVORȚ. Elena Vîșcu are 3 locuri de muncă și își crește singură fata. Incredibil ce a povestit despre artist
Vești proaste înainte de Crăciun. Ce se întâmplă cu carnea de porc
Financiarul.ro
Vești proaste înainte de Crăciun. Ce se întâmplă cu carnea de porc
Expert în dezinformare, despre tacticile Kremlinului aplicate de Călin Georgescu: Neagă ce a spus acum o lună
Observatornews.ro
Expert în dezinformare, despre tacticile Kremlinului aplicate de Călin Georgescu: Neagă ce a spus acum o lună
Horoscop 28 noiembrie 2024. Scorpionii vor avea ocazia de a construi ceva în relațiile cu cei dragi, în funcție de dispoziția în care vor fi astăzi
HOROSCOP
Horoscop 28 noiembrie 2024. Scorpionii vor avea ocazia de a construi ceva în relațiile cu cei dragi, în funcție de dispoziția în care vor fi astăzi

Știri mondene

Știri România

RECOMANDĂRI