Piloții au încercat „în mod repetat” să urmeze procedurile Boeing de redresare a avionului în caz de picaj, se arată în primul raport oficial al dezastrului.

În ciuda eforturilor depuse, piloții „nu au reușit să controleze aeronava”, a declarat ministrul etiopian al transporturilor, Dagmawit Moges, potrivit BBC News.

Guvernul etiopian și compania aeriană Ethiopian Airlines au lăsat din nou să se înțeleagă că de vină pentru producerea accidentului este Boeing, subliniind faptul că piloții au urmat instrucțiunile producătorului atunci când au încercat să controleze avionul, scrie Business Insider.

„Echipajul a efectuat în mod repetat toate procedurile furnizate de fabricant, dar nu a reușit să controleze aeronava”, a declarat Moges într-o conferință de presă susținută în Addis Abeba.

„A fost regretabil că nu au reușit să redreseze avionul din picaj”, a mai spus reprezentantul companiei.

Ministrul Transporturilor din Etiopia a mai spus că poziția de picaj ar fi fost cauzată de sistemul MCAS al avionului. Acesta a fost proiectat să împingă nasul avionului 737 MAX în jos în cazul în care avionul intră în picaj.

Un raport preliminar sugerează că sistemul MCAS a contribuit și la producerea accidentului Lion Air 737 Max în octombrie 2018.

Într-o declarație, directorul executiv al companiei aeriene Ethiopian, Tewolde GebreMariam, a declarat că este „foarte mândru” de „nivelul ridicat de performanță profesională” al piloților.

Zborul ET302 s-a prăbușit la câteva minute după decolarea din Addis Abeba, ducând la moartea a 157 de persoane.

A fost al doilea accident de avion Boeing 737 Max în cinci luni.

În octombrie anul trecut, zborul Lion Air JT 610 s-a prăbușit în mare, lângă Indonezia, provocând moartea a 189 de persoane aflate la bord.


Citește și: Fiul lui Liviu Dragnea a renunțat la acțiunile fermei de porci de la Salcia chiar înainte de condamnarea la închisoare a directorului


 

Urmărește-ne pe Google News