Titi Aur explică situația actuală

„Suntem în următoarea situație: venim după o perioadă foarte lungă de aderență bună, adică de asfalt uscat. Am avut o toamnă bună, o iarnă uscată, practic în partea de sud nu am avut deloc nici zăpadă, nici polei, nici gheață până la acest val de iarnă. Când vii de pe aderență bună, ești obișnuit cu aderența bună. Și ajungi într-o perioadă de aderență proastă.”

Sfaturi pentru conducerea în condiții de polei

Expertul subliniază importanța conștientizării condițiilor de drum schimbate. El recomandă șoferilor să se pregătească mental pentru aderența slabă înainte de a porni la drum.

Titi Aur explică fenomenul alunecării: „Atunci când este mai cald afară – în jurul temperaturii de 0 grade – aderența este și mai mică decât dacă ar fi -20 de grade. Pentru că mașina nu alunecă pe gheață, pe zăpadă, mașina alunecă pe un strat de apă care se formează între cauciuc și gheață.”

Adaptarea vitezei și păstrarea distanței

Primul sfat crucial oferit de Titi Aur este adaptarea vitezei la condițiile de drum. De asemenea, el subliniază importanța păstrării unei distanțe mai mari față de vehiculul din față.

„Este primul sfat important pe care-l dau: adaptarea vitezei și a distanței față de mașina din față. Deși sună a limbaj de lemn folosit de Poliția Rutieră, și șoferii spun – „Mai lăsați-mă, domne, cu ce spune Poliția Rutieră!” – dar este un lucru pe care trebuie să-l facem neapărat,” a spus Titi Aur.

Urmările vijeliei care a făcut prăpăd în București și pe autostrada A1: o femeie a murit în Otopeni, mașini zdrobite de copaci, trafic aerian afectat
Recomandări
Urmările vijeliei care a făcut prăpăd în București și pe autostrada A1: o femeie a murit în Otopeni, mașini zdrobite de copaci, trafic aerian afectat

Importanța anvelopelor adecvate

Tipul și starea anvelopelor sunt cruciale pentru siguranța în trafic. Titi Aur recomandă utilizarea anvelopelor de iarnă și înlocuirea lor când adâncimea canalului scade sub 4 mm.

În ceea ce privește anvelopele all-season, expertul nu le recomandă: „Mașina ar trebui s-o echipezi cu anvelope de iarnă și, respectiv, de vară, iar all season este un compromis care, deși este legal, nu este recomandat.”


Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro

Comentează
Google News Urmărește-ne pe Google News Abonați-vă la canalul Libertatea de WhatsApp pentru a fi la curent cu ultimele informații
Comentează

Loghează-te în contul tău pentru a adăuga comentarii și a te alătura dialogului.