Primarul Dominic Fritz a declarat, în şedinţa de plen de marţi, că aceste două proiecte nu sunt legale și că nu este vorba de transparenţă, ci de un război politic.

„Nu pot decât să mă declar şi eu surprins de acestă dezbatere, dar sper că ceea ce a spus domnul secretar general nu este minor. Aceste proiecte nu vor fi avizate de secretar pentru că se consideră că nu sunt legale. Dacă dumneavoastră le veţi vota, vor ajunge la Prefectură şi ne va cere să le revocăm pentru că nu sunt contrasemnate de secretar. Atât de simplu. Şi mai vorbim cică de transparenţă, de alte valori, de ce vrem să construim în clasa politică, când lucrurile sunt destul de clare (…)”, a susţinut Dominic Fritz.

Fritz a adăugat că unii nu pot accepta realitatea că el a fost ales în funcţia de primar al Timişoarei.

„Contextul politic este că unii nu pot să accepte o realitate legală, declarată, verificată, răsverificată de instanţă, că Timişoara are un primar legitim ales. Şi este ok ca unii să nu poată să accepte asta. Dar exact în acest vid al legitimităţii aţi aruncat acest proiect şi, spre marea mea dezamăgire, este şi apărat de unii.

Biroul Electoral al judeţului Timiş şi Biroul Electoral al României şi-au făcut treaba şi au stabilit cine a câştigat alegerile. (…) Nu este vorba de transparenţă aici, este vorba despre un război politic penibil al unor persoane care nu pot accepta că timişorenii au făcut o alegere”, a afirmat Fritz.

Domiciliul lui Dominic Fritz, care este cetăţean german, a fost obiectul unei cercetări la nivelul Prefecturii Timiş, după ce, la începutul lunii iulie, o persoană a depus o sesizare prin care cere să se verifice dacă domiciliul primarului este în Timişoara.

În repetate rânduri, fostul primar al municipiului Timişoara, liberalul Nicolae Robu, a susținut că Dominic Fritz nu ar avea domiciliul în Timişoara şi, deci, conform legii, nu poate ocupa funcţia de primar.

Cele două proiecte de hotărâre au fost iniţiate de consilierul local al PRO România Marius Craina, în primăvara acestui an.

Prin primul proiect de hotărâre „se instituie obligaţia ca primarul, viceprimarii, consilierii personali ai acestora şi toţi angajaţii cu funcţii de conducere să-şi publice pe site-ul oficial al Primăriei Timişoara fotocopii după anumite acte de studii: diplomă de bacalaureat, diplomă de licenţă, diplomă de master (dacă e cazul) şi diplomă de doctor (dacă e cazul)”. Al doilea proiect prevede „publicarea dovezii domiciliului aleşilor locali ai UAT Timişoara”.

 
 

Urmărește-ne pe Google News