Executivul solicită Curţii Constituţionale să constate dacă există o situaţie conflictuală între Guvern şi Parlament, „generată de depunerea unei moţiuni de cenzură în perioada dintre cele două sesiuni parlamentare ordinare, cu consecinţa convocării unei sesiuni extraordinare exclusiv numai pentru prezentarea moţiunii fără dezbaterea şi votarea acesteia”.

Potrivit textului sesizării, situaţia conflictuală este derivată „din încălcarea dispoziţiilor art. 113 alin. (4) coroborat cu art. 66 alin. (1) din Constituţie”.

În text se mai arată că „existenţa conflictului juridic de natură constituţională este generată de depunerea moţiunii de cenzură în perioada dintre sesiunile ordinare ale Parlamentului, cât şi de convocarea unei sesiuni extraordinare având ca obiect numai prezentarea moţiunii de cenzură”.

Guvernul susţine, totodată, că moţiunea de cenzură nu poate fi dezbătută şi votată în altă sesiune ordinară sau extraordinară decât cu încălcarea Constituţiei, deoarece Executivul ar fi supus unei duble sancţiuni în temeiul aceluiaşi act politic epuizat (moţiunea de cenzură înregistrată în data de 17 august 2020) prin nediscutarea şi votarea acestuia în cadrul sesiunii parlamentare în care a fost depus.

De asemenea, conform sesizării, cele două Camere ale Parlamentului trebuiau să fie convocate în sesiune extraordinară comună la momentul iniţierii moţiunii de cenzură.

Un alt argument adus de Guvern în favoarea existenţei unui conflict constituţional este cel privind încălcarea principiului stabilităţii activităţii Guvernului.

 
 

Urmărește-ne pe Google News