Cuprins:
A existat furie în rândul angajaților, iar șefii Volkswagen au fost huiduiți de propriii angajați la sediul central din Wolfsburg.
„Dacă există o criză, nu este vorba doar de cei 120.000 de angajați afectați de la Volkswagen. Este vorba despre Germania”, a declarat Daniela Cavallo, șefa consiliului angajaților de la VW.
„Nu sunt bani nici pentru a aprinde luminile pe timp de noapte”
„Unele orașe în care sunt amplasate fabricile noastre au avut pierderi fiscale atât de mari încât nu au mai rămas bani pentru a aprinde luminile pe timp de noapte”, a recunoscut ea.
„Industria auto este încă cea mai importantă industrie din Germania. Și VW este compania de top din această industrie. Când uriașul se clătină totul se clătina”, a spus Carsten Brzeski (53 de ani), economist șef la banca ING,
Cifrele arată că Volkswagen este mai important pentru economia germană decât, de exemplu, întregul comerț exterior cu Grecia.
Potrivit unei analize Die Welt, 1% din toți angajații din Germania supuși contribuțiilor de asigurări sociale lucrau pentru VW la sfârșitul anului 2023. Compania auto are aproximativ 700.000 de angajați.
Nivelul salariilor în orașe cu fabrici ale producătorului auto precum Wolfsburg, Emden, Osnabrück, Zwickau și Dresda ar scădea drastic dacă s-ar pierde locuri de muncă.
Faptul că o companie precum Volkswagen anunță măsuri drastice de reducere a costurilor arată cât de rău merg lucrurile pentru întreaga industrie.
„De ani întregi, marile companii fac profituri în primul rând în străinătate. Dar asta nu mai este suficient pentru a compensa pierderile din Germania. De aceea, acum trebuie făcute economii în această țară, inclusiv prin închiderea zonelor de producție”, explică specialistul în economie Carsten Brzeski.
Între prosperitatea care scade și obiectivele climatice
Parlamentara Gitta Connemann (CDU), liderul comisiei pentru IMM-uri din Bundestag, consideră că guvernul semaforului și politica sa economică sunt „parțial” vinovate pentru criza VW.
„Dacă VW tușește, Germania se va îmbolnăvi de gripă. Industria auto este un sector-cheie de care depind milioane de locuri de muncă, inclusiv în întreprinderile mijlocii. Și ei doar se uită și se ceară”, a spus avocata și politiciana germană.
Economistul Justus Haucap, fost șef al Comisiei de monopoluri, a insistat că „politicienii sunt parțial responsabili pentru criză și declinul pe termen lung al producției de automobile în Germania.
Pe de altă parte, s-ar putea să ne fi atins, în cele din urmă, obiectivele climatice naționale, dar va veni în detrimentul prosperității noastre anterioare. Fanteziile cancelarului despre un miracol economic arată doar cât de departe este politica de realitate”.
Foto: Hepta
AndrewMason • 06.09.2024, 00:32
Unii au mai zis pe ici pe colo despre efectele obscen-negative ale politicii "I stand with Ukraine!", dar cine să asculte!? Lumea din UE vrea să plătească prețul... păi atunci să-l plătească!
Sfantul__Cuvios_Pafnutie • 05.09.2024, 21:59
Mvai, oare ce putea să meargă prost atunci când îţi bazai principala parte a economiei exclusiv pe legăturile cu o ţară recunoscută pentru şantajul energetic pe care-l practica? De asta trebuia toți să ne legăm de mâini și de picioare de gazul rusesc.