Prețul care se schimbă de la un minut la altul e considerat „nedrept față de clienți”, spune Gabriel Stăvilaru, președintele Asociației Info Taxi și reprezentantul unei aplicații de ride-sharing cu capital românesc.
Libertatea a luat legătura cu președintele Consiliului Concurenței, Bogdan Chirițoiu, pentru a afla în baza cărei legi se poate aplica tarif dinamic în România.
„Legea, în forma actuală, NU INTERZICE practicarea unui tarif dinamic. Deci este permis”
Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței
„Când crește cererea, prețul crește ceea ce aduce in piata mai mulți șoferi, care astfel satisfac cererea crescută”, mai spune Chirițoiu
„Atragerea unui număr mai mare de șoferi aduce prețul la un nivel mai scăzut. Aceste ajustări se petrec foarte rapid în funcție de numărul de șoferi disponibili”.
„Interesul companiilor de ride sharing este de a crește numărul curselor, deci de a păstra coeficientul de multiplicare cât mai scăzut”, mai spune Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței
„Nu știm dacă alte servicii din România practică tarif dinamic, pentru că nu am studiat problema”
Consiliul Concurenței
Libertatea a mai întrebat dacă mai există alte servicii din România care pot practica și care practică tarif dinamic în momentul de față.
Ni s-a răspuns că nu „avem cunoștință de alte servicii care să folosească tariful dinamic”. Asta pentru că „nu am studiat problema asta, cu alte servicii, deoarece nu intră în competența noastră”.
Ce e tariful dinamic
„În fiecare secundă poți să ai zeci de șoferi care sunt online sau care devin offline ”, Cătălin Codreanu, reprezentantul asociației Coaliția pentru Economia Digitală, cea care a inițiat petiția online pentru reglementarea ride-sharingului.
Cu alte cuvinte, dacă sunt puțini șoferi online pe aplicația pe care o folosești (UBER, Bolt sau Clever), atunci se va practica un tarif de 2 sau 3 ori mai mare decât cel normal. Și viceversa.
Iar aceste schimbări se pot întâmpla de la un minut la altul.
Reamintim că în ședința de Guvern de astăzi ar putea fi adoptată Ordonanța de Urgență Guvernamentală care va reglementa serviciile de ride-sharing (sau transport alternativ) precum sunt UBER, Bolt sau Clever.