Aceasta este considerată cea mai mare operațiune de salvare a unei companii demarată de guvernul din Germania, de la începutul pandemiei până acum. Va fi pentru prima dată de la privatizarea completă a Lufthansa, în 1997, când statul german va redeveni acţionar la compania aeriană.
“Recomand acţionarilor să urmeze această cale, chiar dacă vor trebui să facă contribuţii substanţiale în vederea stabilizării companiei. Trebuie să spunem clar că Lufthansa se va confrunta cu o situaţie dificilă în viitor”, a declarat Karl-Ludwig Kley, preşedintele Consiliului de supervizare al Lufthansa.
Pachetul de asistență financiară trebuie aprobat de acționarii companiei aeriene și de autoritățile de reglementare. Acționarii Lufthansa se vor întâlni în data de 25 iunie.
În schimbul
ajutorului acordat de guvern, Lufthansa va renunţa la plata viitoarelor
dividende şi va limita remuneraţia acordată conducerii. Executivul va avea două
locuri în Consiliul de supervizare, din care unul va deveni membru al
comitetului de audit.
Şi alte mari companii aeriene, cum ar fi Air France-KLM, American Airlines, United Airlines şi Delta Air Lines, au cerut ajutor de la stat ca urmare a efectelor economice ale pandemiei.