Consiliul Naţional al Elevilor (CNE) spune că variantele “fezabile” pentru aceste competenţe sunt fie organizarea probelor în condiţii optime, offline, fie anularea acestora, dacă Ministerul Educaţiei şi Cercetării împreună cu CNSSU apreciază că prin susţinerea acestor probe ar fi afectată sănătatea elevilor de clasa a XII-a, scrie Agerpres.
“În primul rând, Ministerul Educaţiei şi Cercetării nu a luat în calcul că există în continuare elevi de clasa a XII-a care nu au echipamentele necesare pentru a se conecta la sistemul educaţional online. Examenele online demonstrează abordarea superficială în privinţa acestor probe, în lipsa unui sistem informatic riguros şi a unor măsuri pentru a împiedica frauda în cadrul examenului”
Antonia-Laura Pup, preşedintele CNE
Consiliul Naţional al Elevilor consideră că această măsură nu este optimă, întrucât mii de elevi din România nu dispun de infrastructura necesară pentru a susţine aceste probe ale examenului de bacalaureat.
Reprezentanții elevilor spun că, dacă aceste competenţe ar fi susţinute online, ar exista probabilitatea de fraudare a examenelor, nefiind permisă o monitorizare a acestui proces. De exemplu, elevii susţin competenţele digitale, dar şi competenţele la limba străină sub forma unui test, care nu poate fi susţinut decât offline, în condiţii optime şi prin garantarea respectării normelor igienico-sanitare şi de distanţare socială specifice contextului.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro