În cursul acestui an, trebuie aprobaţi indicatorii tehnico-economici ai proiectului, prin hotărâre de Guvern, urmaţi de Planul de Mobilitate Urbană Durabilă Bucureşti – Ilfov.
Ulterior, trebuie demarată şi depusă aplicaţia pentru finanţarea din fonduri externe nerambursabile, precum şi paşii pentru licitaţia aferentă lucrărilor de structură.
Citește și:
- Luna și defecțiunea la metroul bucureștean. Contracte mari și incidente dese în subteran
- Incendiu la stația de metrou Timpuri Noi! Un tren a luat foc în mers
Magistrala 6 va porni de la staţia 1 Mai, care există deja, urmând Pajura, Expoziţiei, Piaţa Montreal, Gara Băneasa, Aeroport Băneasa, Tokyo, Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I.C. Brătianu, cu staţie finală la Aeroportul Otopeni.
Pentru pregătirea şi implementarea proiectului, Ministerul Finanţelor a semnat un acord de împrumut în martie 2010 cu Agenţia Japoneză de Cooperare Internaţională (JICA), în valoare de 41,87 miliarde Yeni (circa 1,72 miliarde lei), pentru finanţarea serviciilor de consultanţă, a fazei de proiectare, supervizare lucrări şi în proporţie de o treime a valorii lucrărilor pentru execuţia structurii de rezistenţă.
Proiectul este inclus în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă Bucureşti-Ilfov ( PMUD) 2016-2030, documentaţia proiectului aflându-se pe circuitul procedurii de aprobare prin Hotărâre de Guvern.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro