Europarlamentarii europeni negociază noi drepturi pentru consumatori, indiferent dacă aceștia aleg să cumpere online sau din magazine fizice. Dacă propunerile vor fi inserate într-un Regulament UE, românii nu vor mai fi nevoiți să notifice vânzătorul pentru a li se repara sau înlocui produsele defecte, notează economica.net. Dacă acestea vor fi aprobate, oamenii urmează să aibă la dispoziție doi ani în care nu trebuie să demonstreze că produsul a fost defect, iar dacă aleg un produs second hand vor beneficia de doi ani garanție.
Practivc, se dorește introducerea dreptului consumatorului de a rezilia contractul și pentru defecte minore și se stipulează prelungirea perioadei de garanție legală la doi ani, față de un an cât este acum, în cazul produselor second hand.
Totodată, pentru a asigura un nivel mai ridicat de protecție a consumatorilor, statele membre pot menține sau introduce în legislațiile lor naționale dispoziții privind căile de atac pentru „defectele ascunse” și dreptul de reziliere a contractelor.
În cazul în care regulile vor deveni obligatorii, consumatorii europeni vor putea cere înlocuirea sau repararea produselor defecte cumpărate oricând în termen de 12 luni de la achiziționarea produsului. Aceasta fără a fi nevoiți să demonstreze existența defectului la momentul livrării.