Compania de Drumuri nu acceptă garanţia de bună execuţie a asocierii Straco – Comnord -Specialist Consulting pentru construirea Pasajului Domneşti, unul dintre cele mai aşteptate proiecte de infrastructură din vestul Capitalei, astfel că acest contract ar putea fi reziliat, potrivit documentelor deținute de Digi24.ro.
Contractul pentru construirea Pasajului Domneşti a fost semnat pe 10 mai 2017, la capătul mai multor ani de contestații, licitații reluate, acțiuni formulate în instanțele de judecată. Asocierea câştigătoare Straco – Comnord – Specialist Consulting avea sarcina de a prezenta în termen de 15 zile de la semnarea contractului garanţia de bună execuţie. Valoarea acesteia a fost stabilită la 9,1 milioane lei, respectiv 10% din suma contractului de 91 milioane lei.
Pe 25 mai, asocierea a transmis către Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) o scrisoare de garanţie de bună execuţie în valoare de 9,15 milioane de lei, emisă de International Cash Services IFN (instituție financiară nebancară – n.r.) SA, însă aceasta nu a fost acceptată, deoarece garanția trebuie emisă doar de către o societate de asigurări sau de către o instituție financiară bancară.
Ulterior, reprezentanţii CNAIR au informat liderul asocierii, Straco Grup, că scrisoarea de garanţie depusă nu poate fi acceptată, se arată într-un document din data de 6 iunie.
Dificultatea obținerii scrisorii este explicată posibil prin faptul că liderul asocierii și singura firmă din asociere cu experiență în construirea propriu-zisă a drumurilor, respectiv Straco, se află în insolvență.
Pasajul Domnești a fost unul dintre proiectele invocate de fostul ministru demisionar al Transporturilor, Răzvan Cuc, pentru a menționa progresele realizate de către Ministerul Transporturilor și a critica firmele care depun contestații la licitații.
„Din păcate, se continuă cu blocarea investițiilor majore în infrastructură prin contestații. Un exemplu este Pasajul de la Domnești, proiect pe care am reușit să îl deblocăm și în două săptămâni semnăm contractul pentru execuție. Era blocat din cauza contestațiilor. Procedura este în felul următor: se desemnează un câștigător, o altă firmă face contestația, se duce la CNSC, stă o perioadă de 20 de zile, după care se emite o decizie a CNSC, după care contestatarul este îndreptățit să se adreseze unor instanțe superioare, proiectul practic rămânând blocat. (…) Am vorbit și cu directorul CNAIR, l-am rugat să îmi întocmească o listă — să vedem și noi — cu toate acele companii care fac contestații, care pierd pe varii motive, să le facem publice să arătăm și noi românilor care sunt firmele care fac contestații de dragul de a le face, fără sorți de izbândă”, spunea Răzvan Cuc, la TVR1.
Oficiali pentru comunicare ai CNAIR nu au putut informa joi dacă acest contract a fost sau nu reziliat și dacă firmelor Straco – Comnord – Specialist Consulting li s-a acordat un alt răgaz pentru a prezenta scrisoarea de garanție bancară.
De altfel, la sfârșitul lunii mai, Guvernul aloca 23 milioane de lei pentru plata exproprierilor, la pasajul suprateran de pe Centura Bucureşti – Domneşti.
FOTO: Digi 24
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro