Cele trei mărci internaţionale de sucuri au lipsit în mare parte de pe rafturile magazinelor ruseşti de când compania Coca-Cola şi-a suspendat activitatea în Rusia, în martie.
Produsele Coca-Cola încă se găsesc în magazine, cu toate că în număr redus, dar preţurile au crescut exponenţial, cu aproximativ 200% de la suspendarea activităţii companiei pe teritoriul rus.
Producătorul Ochakovo vrea să vină acum cu alternative și anunță pe rețelele sociale că CoolCola are „gustul renumit de cola”.
Între timp, sticlele companiei Ochakovo, respectiv Fancy, care are aromă de portocale, şi Street, cu gust de lămâie şi lime, imită schemele de culori ale mărcilor Fanta şi Sprite.
Înfiinţată în Uniunea Sovietică în 1978, Ochakovo produce în mare parte băuturi tradiţionale ruseşti, precum fermentat pe bază de cereale şi băutură cu miere cu un conţinut scăzut de alcool medovukha.
Ochakovo nu este singura companie care a încercat să profite de suspendarea activităţii companiei Coca-Cola pe piaţa rusească. În aprilie, o companie producătoare de băuturi cu sediul în Orientul Îndepărtat al Rusiei, Slavda Group, a lansat Grink Cola, cu scopul de a încerca să cucerească inimile iubitorilor de suc acidulat ai Rusiei.
De asemenea, în mai, în regiunea Komi din nordul Rusiei, fabrica Syktyvkarpivo şi-a lansat propria marcă de suc acidulat, şi anume Komi Cola.
Ambele alternative au primit însă reacții diferite din partea populaţiei, clienţii plângându-se că niciuna dintre băuturi nu este „dulce şi acidulată”.