Astfel, tinerii recrutaţi menţionează numele anumitor produse în timpul conversaţiilor lor pe internet şi fac printscreen-uri cu discuţiile, urmând să-şi primească banii promişi.
Copiii, cu vârste cuprinse între 7 şi 14 ani, sunt instruiţi să promoveze produsele ca fiind unele naturale şi sănătoase şi să ţină nu povestescă prietenilor cum reuşesc ei să câştige bani vorbind despre aceste „bunătăţi”.
„Mă vor plăti cu 25 de dolari pe săptămână doar pentru că stau de vorbă online cu prietenii mei despre dulciuri şi jocuri”, a declarat o fetiţă de 12 ani.
Nu doar produsele alimentare şi jocurile video sunt vândute în acest mod. Există chiar şi site-uri care recrutează tineri pentru a promova anumiţi artişti.
Sociologii spun că o astfel de metodă este dăunătoare pentru copiii transformaţi în agenţi de publicitate.
„Este tragic faptul că în loc să socializeze aceşti copii fac din discuţiile lor pe internet o extensie a mall-urilor”, a declarat sociologul Frank Furedi.