Americanii de la „Bulletin of the Atomic Science” au sesizat că tot mai mulți copii au început să facă desene cu virusul care a răvășit lumea și au tras următoarea concluzie: „Este un lucru bun”.
Sute de ilustrații ale copiilor au fost postate de părinți pe rețelele de socializare.
Experții care lucrează la atenuarea impactului negativ al dezastrelor asupra tinerilor subliniază că arta și alte puncte de creație joacă un rol important în a ajuta copiii să proceseze ceea ce se întâmplă în jurul lor și oferă o oportunitate importantă pentru părinți pentru a-i ajuta să depășească aceste evenimente potențial traumatice.
“Dacă vă gândiți la copii ca la cei care materializează conceptele abstracte, ei încearcă în mod constant să dea sens lucrurilor care îi înconjoară”, a declarat psihologul Chandra Ghosh Ippen, de la Universitatea din California. “Iar unul dintre lucrurile pe care aceștia le percep este pericolul. În ce pericol mă aflu? Ce înseamnă asta pentru mine? Ce înseamnă asta pentru familiile noastre?”.
Persoanele care au studiat și au lucrat cu copiii afectați de catastrofele anterioare spun că unele lucruri sunt previzibile: familiile și comunitățile aflate în situații deja vulnerabile se vor chinui mai mult. Iar gestionarea anxietății va deveni mai dificilă, deoarece adulții și copiii vor suferi în egală măsură cu efectele izolării sociale și expunerii aproape constante la știrile din presă despre dezastru.
“Copiii pot să nu aibă la fel de mult acces la activitatea fizică, ceea ce este un alt mod de a gestiona anxietatea și frica. Deci arta oferă un alt mod de a gestiona anxietatea și emoțiile”, a precizat profesorul Robin S. Cox, care predă managementul dezastrelor și al situațiilor de urgență la Universitatea Royal Roads din Victoria, Canada, și conduce Laboratorul de Inovare a Cercetării ResiliencebyDesign, care folosește arte și alte metode creative pentru a angaja tinerii în problemele cauzate de dezastre, schimbările climatice și conflict.
Ghosh Ippen, directorul adjunct al programului de cercetare a traumelor pentru copii la Universitatea din California, San Francisco, și membru al rețelei naționale de stres traumatic pentru copii: “În desene, poți face lucruri pe care nu le poți face în realitate. Puteți face coronavirusul să pară un lucru. Când personificați ceva puteți vorbi despre acel lucru, îl puteți gestiona. În joacă, copiii sunt capabili să-l învingă, îl pot închide, pot să strige: «Hei, pleacă!»”.