Copiii cu autism învaţă mult mai greu decât ceilalţi, care au o dezvoltare tipică, iar intervenţia, deci educaţia lor, trebuie să fie susţinută și specializată. Totodată, integrarea lor este de cele mai multe ori îngreunată de mentalitatea celor din jur. Proiectul „Și copiii cu autism merg la școală” a debutat cu Școala Altfel, 1- 5 aprilie, program în care școlile, grădiniţele și instituţii educaţionale au încercat să-și implice elevii în diverse activităţi creative. Cu această ocazie, copiii din Centrul Învingem Autismul i-au primit în vizită pe colegii lor de la grădiniţele și școlile unde sunt integraţi și astfel au avut ocazia să se joace și să creeze artistic împreună.
„Prin proiectul «Și copiii cu autism merg la școală», dorim să creștem, prin activităţi educaţionale, abililităţile a 150 de copii cu autism de a fi integraţi în şcoală, alături de copii cu o dezvoltare tipică (normală) și să dezvoltăm cunoştinţele și abilităţile a 150 de cadre didactice din București și din ţară despre autism, în metode de predare şi integrare şcolară a elevilor cu autism. Totodata ne dorim să creștem toleranţa a 300 de copii tipici din București, cu o dezvoltare tipică, colegi ai copiilor cu autism pentru îmbunătăţirea integrării școlare a colegilor lor speciali”, a declarat Andreea Sorescu, Director executiv al Asociaţiei Învingem Autismul.
Beneficiarii asociaţiei vor participa la activităţi individuale și de grup pentru pregătirea pentru şcoală pentru dezvoltarea abilităţilor lor conform cu obiectivele curriculei educaţionale – pentru gradiniță și școală, în funcție de vârsta beneficiarilor (completarea de fişe de lucru, pregătirea temelor – în cazul copiilor deja integraţi la şcoală etc), dar și pentru dezvoltarea abilităţilor de a răspunde sarcinilor în grup şi de socializare cu colegii lor cu o dezvoltare tipică. De asemenea, aceştia vor participarea la activități în grădinițe și școli însoțiți de terapeuţi specializaţi care îi vor sprijini pentru a se integra cât mai bine și a face față cerințelor educaționale ale învățământului normal.
O componentă importantă a proiectului va fi constituită şi din organizarea de cursuri de formare a 150 de cadre didactice în Bucureşti şi alte cinci oraşe din ţară cu privire la metodele de predare şi integrare şcolară a elevilor cu autism.
Cursurile se vor derula după următorul calendar:
• 10-12 aprilie, Brașov, partener: Asociația Copiii de Cristal
• 15-17 mai, Craiova, partener: ANCAAR Craiova
• 20-22 mai, Arad, partener: Asociația Înțelege Autismul
• 29-31 mai, Baia Mare, partener: Asociația Autism Baia Mare
• 5-7 iunie, Cluj, partener: Asociația Autism Transilvania
• 11-13 septembrie, București