Cercetătorii au analizat obiceiurile de somn a unui număr de 220 de copii, pe patru perioade mari timp: din iulie până în august, când începe anul școlar, dar și în septembrie, noiembrie și aprilie. De asemenea, profesorii și educatorii au evaluat nivelul de adaptare al copiilor la grădiniță.
Copiii care au dormit zece ore sau mai mult în fiecare noapte, în mod constant, în special înainte să înceapă grădinița, au menținut acest obicei și în timpul anului școlar, arată studiul citat de „Revista Zurli”.
Somnul împărțit în mai multe fragmente pe parcursul a 24 de ore – chiar dacă perioadele cumulează împreună zece ore – nu au avut niciun efect asupra tranziției copilului la grădiniță, se mai arată în studiu.
Familiile care își pregătesc copiii de grădiniță trebuie să stabilească o rutină și o igienă a somnului, îndeamnă cercetătorii. Asta înseamnă, de exemplu, ore fixe de a merge la culcare – nu mai târziu de ora 9 seara – și acces limitat la televizor, telefon sau tabletă.