Multe țări au înregistrat o creștere a cheltuielilor pentru articole de lux, dar o țară se distinge acum ca fiind cea care cheltuiește cel mai mult pe bunuri de lux pe cap de locuitor: Coreea de Sud.
Potrivit analiștilor de la Morgan Stanley, cheltuielile locuitorilor din Coreea de Sud pentru bunuri de lux au înregistrat o creștere de 24% în 2022, comparativ cu anul anterior, ajungând la 15,4 miliarde de euro sau aproximativ 300 de euro pe cap de locuitor.
Spre exemplu, cetățenii chinezi și cei americani au cheltuit anul trecut pe bunuri de lux 46, respectiv 234 de euro.
Această cerere susținută pentru achiziția unor bunuri de lux poate fi atribuită mai multor factori, inclusiv unei creșteri a puterii de cumpărare și dorinței de etalare a statutului social.
În societatea coreeană este mai acceptabil din punct de vedere social ca bogăția să fie afișată. Potrivit unui sondaj realizat de McKinsey, doar 22% dintre coreenii intervievați consideră că etalarea bunurilor de lux este de prost gust, în timp ce 45% dintre respondenții japonezi și 38% dintre cei chinezi sunt de aceeași părere.
Piața sud-coreeană a luxului a înregistrat o creștere constantă în ultimii ani, iar această creștere a fost accelerată de pandemia de COVID-19. Având în vedere că mulți consumatori aleg să facă cumpărături online, mărcile de lux au înregistrat o creștere semnificativă a vânzărilor în comerțul electronic.
Moda luxului din Coreea de Sud este mai mult decât benefică pentru mărcile care comercializează astfel de produse. Moncler, de exemplu, a raportat că veniturile sale în Coreea de Sud au crescut de peste două ori în al doilea trimestru din 2022, comparativ cu 2020. În mod similar, grupul Richemont, care deține, printre altele, mărci precum Cartier și Van Cleef & Arpels, a înregistrat o creștere semnificativă a vânzărilor în această țară din Asia de Sud-Est.
Mărcile de lux profită nu doar de creșterea cererii de pe piața sud-coreeană, ci și de industria masivă de divertisment din această țară pentru a-și spori vânzările.
As a new global ambassador for Dior, @BTS_BigHit group member JIMIN kicks off this partnership by embodying the newest creations by Kim Jones. Wearing a sportswear inspired look from the #DiorSummer23 collection, the performer channels Monsieur Dior’s passion for the outdoors. pic.twitter.com/t3PRuekW6u
— Dior (@Dior) January 16, 2023
Un exemplu grăitor în acest sens este recenta numire a lui Park Jimin, starul trupei BTS, ca ambasador global al mărcii Dior.
Luna trecută, Dior a anunțat parteneriatul cu Jimin prin intermediul rețelelor de socializare, afirmând că numirea vedetei BTS drept ambasador global „consolidează” prietenia acestuia cu compania franceză și „continuă legătura” cu designerul englez de modă Kim Jones, director al diviziei de îmbrăcăminte pentru bărbați.
Kim Jones a creat anterior ținute de scenă pentru trupa K-pop, întărind și mai mult relația dintre Dior și Jimin.
Foto: Profimedia Images