DONEAZĂ ȘI SUSȚINE REDACȚIA
Știri Externe Acasa | Ştiri | Știri Externe

CORESPONDENȚĂ DIN CALIFORNIA. Românul cu cea mai înaltă funcție în școlile de medicină din SUA, Daniela Bota, povestește cum i s-a sugerat să mai dea o dată doctoratul în România, ca să poată ajuta pacienți cu cancer la creier

« Înapoi la articol

Comentarii (22)

elenasandu1978   •   08.08.2023, 10:20

interesanta abordare... foarte trist ce se intampla la noi :(

mariussorin75   •   27.07.2023, 13:02

Interesanta abordare.

popescu222   •   07.04.2023, 09:10

Mult venin si multe argumente fara sens sau false in postarile celor indignati ca unii au ales sa fie liberi si respectati, in acelasi timp iubindu-si in continuare tara. Imi aminteste de indignarea unei prietene ca i-au zburat pasarile din colivie dupa ce le-a hranit 3 ani. Din pacate e un dialog al surzilor aici, deci nu are rost sa expui contra-argumente. Doar o singura observatie. Sunt in vacanta in Romania in satul meu si peste drum se ridica doua case. Copiii muncesc in constructii in Germania si trimit bani parintilor sa ridice o casa decenta. Sunt oameni rai, antiromani, si acei doi copii? Ca doar si lor le-ati platit personal studiile liceale, nu? Deci ne indignam impotriva celor plecati, dar nu ne indignam ca tot din salariile noastre sunt platite si miliardele furate de coruptii si incompetentii pe care ii acceptam mereu la carma tarii, de aparatul birocratic supradimensionat etc. Macar cei care au succes in strainatate "pe banii vostri" aduc un beneficiu de imagine tarii. Cei care va umilesc aici zilnic va fura si banii, si imaginea externa. Trist, oricum.

    CezarAlexandru   •   07.04.2023, 09:19

    popescu222   •  07.04.2023, 09:10

    Mult venin si multe argumente fara sens sau false in postarile celor indignati ca unii au ales sa fie liberi si respectati, in acelasi timp iubindu-si in continuare tara. Imi aminteste de indignarea unei prietene ca i-au zburat pasarile din colivie dupa ce le-a hranit 3 ani. Din pacate e un dialog al surzilor aici, deci nu are rost sa expui contra-argumente. Doar o singura observatie. Sunt in vacanta in Romania in satul meu si peste drum se ridica doua case. Copiii muncesc in constructii in Germania si trimit bani parintilor sa ridice o casa decenta. Sunt oameni rai, antiromani, si acei doi copii? Ca doar si lor le-ati platit personal studiile liceale, nu? Deci ne indignam impotriva celor plecati, dar nu ne indignam ca tot din salariile noastre sunt platite si miliardele furate de coruptii si incompetentii pe care ii acceptam mereu la carma tarii, de aparatul birocratic supradimensionat etc. Macar cei care au succes in strainatate "pe banii vostri" aduc un beneficiu de imagine tarii. Cei care va umilesc aici zilnic va fura si banii, si imaginea externa. Trist, oricum.

    Și care este soluția dvs, domnule? Daca nu suportam conducerea proasta sa plecam toți, nu? Să ne luăm jucăriile? Rămâneți și haideți să schimbăm împreună. Personal, zi de zi, prin ceea ce fac, respect tara asta și oamenii ei. De multe ori sunt dezamăgit. Veniți dvs cu soluții. De unde să apară alți conducători? Din rândul cui?

Emil52   •   07.04.2023, 07:13

UMF-urile din Romănia s-au transformat în fabrici de medici în lohn cum erau odată cele de confecții. Le plătim 6 ani de facultate, rezidentiate și când să profeseze în țară, stop... îi ambalăm frumos și -i dăm la export. Ce nu-ntelegeti? E politică de stat, una cât se poate de păguboasă. Înțeleg asta cu drepturile omului, dar nu pe banii mei. Presa s-a transformat în firmă de recrutare și ne mai pune să și aplaudăm ca focile "succesurile" mondiale ale unora. Chiar nu vă e greu?...

Gandalf_the_Grey   •   06.04.2023, 15:42

Doamna Nistoroiu, mulțumesc. E tare greu să fii mândru că aparții comunității românești DIN România. Extinderea mentală a acestei comunități cu ajutorul exemplelor pe care ni le oferiți face apartenența la această comunitate lărgită mult mai plăcută. * * * * * Mulțumesc și eroului, doamna Doctor Bota pentru că-mi mai dă speranțe că specia umană poate supraviețui prin OAMENI. Paște fericit să avem cu toții, catolici și ortodocși laolaltă! (și să mai uităm de sub-umanii care ne trasează liniile directoare ale vieților noastre mărunte...)

    fany   •   06.04.2023, 17:21

    Gandalf_the_Grey   •  06.04.2023, 15:42

    Doamna Nistoroiu, mulțumesc. E tare greu să fii mândru că aparții comunității românești DIN România. Extinderea mentală a acestei comunități cu ajutorul exemplelor pe care ni le oferiți face apartenența la această comunitate lărgită mult mai plăcută. * * * * * Mulțumesc și eroului, doamna Doctor Bota pentru că-mi mai dă speranțe că specia umană poate supraviețui prin OAMENI. Paște fericit să avem cu toții, catolici și ortodocși laolaltă! (și să mai uităm de sub-umanii care ne trasează liniile directoare ale vieților noastre mărunte...)

    Un FURAZOLIDON face la nevoie cât o mie de cuvinte.....

popescu222   •   06.04.2023, 14:33

Sistemul educational universitar romanesc e o rushine. O increngatura medievala de cumetrii si interese, complet inchis oricarui acces din afara tarii. Sunt conferentiar in Australia, cu zeci de lucrari stiintifice internationale, dar am vrut la un moment dat sa revin in tara, pentru ca imi era dor de acasa. N-am reusit nici macar sa aplic, pentru ca iti trebuie o multime de hartii depuse in persoana la secretariatul universitatii! In total 14 documente (formulare, copii legalizate etc) cerute la universitatea romaneasca unde intentionam sa aplic. Spre comparatie, cand am aplicat si am fost acceptat acum 6 ani la universitatea unde sunt acum, mi-au trebuit un CV, o lista de publicari, datele a doi profesori care sa dea referinte pentru mine daca trec de interviu, doua pagini cu viziunea mea asupra predarii la universitate, si o copie electronica a publicarii pe care o consider cea mai buna. Toate trimise prin email, iar interviul prin Skype. Iar tari din Europa de Est precum Croatia, Polonia, si chiar Rusia fac recruitment international in conditii asemanatoare. Noi in schimb nu ne vindem tara. A, inca ceva. In lucrarile publicate (carti, articole stiintifice) citez o multime de autori romani. Ii recunosti usor dupa nume. De fiecare data ma uit din reflex dupa afilierea universitara. Niciunul nu lucreaza la o universitate romaneasca. Sunt sigur ca macar o parte dintre ei s-ar intoarce daca nu ar trebui sa alerge dupa 14 documente si sa le depuna in persoana la secretariat.

    CristianNa   •   06.04.2023, 22:51

    popescu222   •  06.04.2023, 14:33

    Sistemul educational universitar romanesc e o rushine. O increngatura medievala de cumetrii si interese, complet inchis oricarui acces din afara tarii. Sunt conferentiar in Australia, cu zeci de lucrari stiintifice internationale, dar am vrut la un moment dat sa revin in tara, pentru ca imi era dor de acasa. N-am reusit nici macar sa aplic, pentru ca iti trebuie o multime de hartii depuse in persoana la secretariatul universitatii! In total 14 documente (formulare, copii legalizate etc) cerute la universitatea romaneasca unde intentionam sa aplic. Spre comparatie, cand am aplicat si am fost acceptat acum 6 ani la universitatea unde sunt acum, mi-au trebuit un CV, o lista de publicari, datele a doi profesori care sa dea referinte pentru mine daca trec de interviu, doua pagini cu viziunea mea asupra predarii la universitate, si o copie electronica a publicarii pe care o consider cea mai buna. Toate trimise prin email, iar interviul prin Skype. Iar tari din Europa de Est precum Croatia, Polonia, si chiar Rusia fac recruitment international in conditii asemanatoare. Noi in schimb nu ne vindem tara. A, inca ceva. In lucrarile publicate (carti, articole stiintifice) citez o multime de autori romani. Ii recunosti usor dupa nume. De fiecare data ma uit din reflex dupa afilierea universitara. Niciunul nu lucreaza la o universitate romaneasca. Sunt sigur ca macar o parte dintre ei s-ar intoarce daca nu ar trebui sa alerge dupa 14 documente si sa le depuna in persoana la secretariat.

    Atunci este un paradox faptul că acest sistem medical generează aşa de mulți medici valoroşi şi foarte mulți studenți străini Alex să studieze in Romania. Căt despre doamna doctor, tot respect pentru realizări. A uitat totuşi să mentioneze pe cei peste 45 de milioane de americani care au acces foarte greu la medicina de bază, la costurile enorme ale tratamentelor performante, etc ... In Vest si SUA, pacienții nu dau bani medicilor, dar platesc asigurari medicale private sau extra. Cuantumul sumelor depăşeşte cu mult cel al şpăgii din România. Aş putea numi-o '"şpagă" oficială indirectă. Locuiesc in Germania de 6 ani şi pacienții cu o asigurare medicala privata sau extra sunt tratati prioritar, stau singuri in camera, sunt tratati de medical şef pe când restul se mulțumesc cu cate un medic stagionar si atenție discretă. Să nu mai menționez de timpii de aşteptare pentru a obține o programare la un medic specialist. Sistemul medical românesc are nevoie de mai mulți bani, de eliminarea "căpuşelor". Nu cred că este atât de rău precum îl prezintă mass-media. Revenind la Germania : Anul trecut au fost reportate 6887 de cazuri de malpraxis...în mass-media nu s-a pomenit mai nimic! ..pe când I Romania asistăm de ani de zile la o vânătoare de vrăjitoare in ceea ce priveşte malpraxisul.

fany   •   06.04.2023, 14:29

Nu, domnule Tolontan, nu-i suportăm nici noi pe cei ce ne conduc, dar nici nu ne putem închina unora care de dragul unui confort personal și-au părăsit țara care i-a format profesional . Și din cauza lor am ajuns o națiune șchioapă, că au plecat cu ghiotora fără să le pese de marasmul pe care-l lasă în urmă. Lăsați -o cu "binele" planetar, nu ne luați de proști, că nu era vorba de Maica Tereza.

    Cătălin Tolontan   •   06.04.2023, 14:55

    fany   •  06.04.2023, 14:29

    Nu, domnule Tolontan, nu-i suportăm nici noi pe cei ce ne conduc, dar nici nu ne putem închina unora care de dragul unui confort personal și-au părăsit țara care i-a format profesional . Și din cauza lor am ajuns o națiune șchioapă, că au plecat cu ghiotora fără să le pese de marasmul pe care-l lasă în urmă. Lăsați -o cu "binele" planetar, nu ne luați de proști, că nu era vorba de Maica Tereza.

    Nu vă supărați, dar cine v-a cerut să închinăm țara? Ce au cerut românii care au plecat să muncească în străinătate? Managerul de spital Florin Secureanu, ”patriotul” școlit la academia SRI, v-a cerut să-i dați bani din impozite ca să-i cumpere bijuterii iubitei lui, nu medicul român care operează în California, nu muncitorul român de pe șantierul din Danemarca, nu agricultorul român din Spania. Mai închinată țară decât pe mâna lui Secureanu, Udrea, Ridzi și ceilalți condamnați pentru corupție nu se poate, să știți. https://www.tolo.ro/2017/05/18/dna-confirma-ca-secureanu-i-a-cumparat-bijuterii-lui-vrabi-din-banii-pentru-curatarea-instrumentarului-ginecologic/

      cpt.ahab   •   06.04.2023, 19:01

      Cătălin Tolontan   •  06.04.2023, 14:55

      Nu vă supărați, dar cine v-a cerut să închinăm țara? Ce au cerut românii care au plecat să muncească în străinătate? Managerul de spital Florin Secureanu, ”patriotul” școlit la academia SRI, v-a cerut să-i dați bani din impozite ca să-i cumpere bijuterii iubitei lui, nu medicul român care operează în California, nu muncitorul român de pe șantierul din Danemarca, nu agricultorul român din Spania. Mai închinată țară decât pe mâna lui Secureanu, Udrea, Ridzi și ceilalți condamnați pentru corupție nu se poate, să știți. https://www.tolo.ro/2017/05/18/dna-confirma-ca-secureanu-i-a-cumparat-bijuterii-lui-vrabi-din-banii-pentru-curatarea-instrumentarului-ginecologic/

      Domnule Tolontan, și-a plătit această doamnă studiile făcute în România? Nu. I le-am plătit noi toți, din taxele și impozitele cu care colonia ne cocoșează. Cât ar fi costat-o să facă aceste studii în SUA? Mult, desigur. Cel mai probabil, nu și -ar fi permis. E fain așa: să te duci să lucrezi la stăpânul coloniei și să-i lauzi bogăția și tot ceea ce îți oferă, când acest stăpân îți numește președinții-guvernatori care-ți duc țara exact în zona care te determină să fugi din ea. Da, ce minunat e la alții! O societate construită prin mulgerea resurselor celorlalte țări de pe glob. Inclusiv( sau mai ales) resurse umane. Cu genă sănătoasă, tratate medical, școlite, din munca cetățenilor unor țări aflate sub talpa perfidă a colonizatorului. Da, e bine la ăi bogați și bine organizați. Dar acasă cine să-ți schimbe lucrurile în bine? Alții, desigur. Pleci la de-a gata, vrei să te întorci la de-a gata, alții să construiască totul. Mai lăsați-ne cu articolele astea propagandistice. Nu ne luați pe toți de proști.

        zambillia   •   07.04.2023, 04:56

        cpt.ahab   •  06.04.2023, 19:01

        Domnule Tolontan, și-a plătit această doamnă studiile făcute în România? Nu. I le-am plătit noi toți, din taxele și impozitele cu care colonia ne cocoșează. Cât ar fi costat-o să facă aceste studii în SUA? Mult, desigur. Cel mai probabil, nu și -ar fi permis. E fain așa: să te duci să lucrezi la stăpânul coloniei și să-i lauzi bogăția și tot ceea ce îți oferă, când acest stăpân îți numește președinții-guvernatori care-ți duc țara exact în zona care te determină să fugi din ea. Da, ce minunat e la alții! O societate construită prin mulgerea resurselor celorlalte țări de pe glob. Inclusiv( sau mai ales) resurse umane. Cu genă sănătoasă, tratate medical, școlite, din munca cetățenilor unor țări aflate sub talpa perfidă a colonizatorului. Da, e bine la ăi bogați și bine organizați. Dar acasă cine să-ți schimbe lucrurile în bine? Alții, desigur. Pleci la de-a gata, vrei să te întorci la de-a gata, alții să construiască totul. Mai lăsați-ne cu articolele astea propagandistice. Nu ne luați pe toți de proști.

        Societatea comunista a reusit spalarea pe creier a individului in asemenea hal incat dupa nationalizarile proprietatilor si fortarea cooperativizarii acum sa avem oameni care sa ceara cu manie proletara platirea studiilor de catre cei ce profeseaza in alta tara! Educatia a fost platita din averile confiscate si pamanturile colectivizate! Libertatea nu e negociabila, ne-am castigat-o in 1989! Imi este o scarba infinita fata de prostia unora! Si inca ceva...Romania ar fi avut o sansa daca dupa 1989 ar fi incercat sa schimbe fundamental sistemul, dar n-avea cum, din cauza ca sistemul e format in majoritate din oameni care nu pot gandi diferit...oameni care mai cer si acum platirea studiilor!

          Emil52   •   07.04.2023, 08:49

          zambillia   •  07.04.2023, 04:56

          Societatea comunista a reusit spalarea pe creier a individului in asemenea hal incat dupa nationalizarile proprietatilor si fortarea cooperativizarii acum sa avem oameni care sa ceara cu manie proletara platirea studiilor de catre cei ce profeseaza in alta tara! Educatia a fost platita din averile confiscate si pamanturile colectivizate! Libertatea nu e negociabila, ne-am castigat-o in 1989! Imi este o scarba infinita fata de prostia unora! Si inca ceva...Romania ar fi avut o sansa daca dupa 1989 ar fi incercat sa schimbe fundamental sistemul, dar n-avea cum, din cauza ca sistemul e format in majoritate din oameni care nu pot gandi diferit...oameni care mai cer si acum platirea studiilor!

          Aveți o fractură de logică, stimată doamnă. Susțineți practicarea medicinei in afară , într-un sistem capitalist, dar vreți studii gratuite, că în comunism? Platiti-vă studiile și sunteți liberă să mergeți unde doriți, noi nu vă reținem. Studiile gratuite ar trebui să conțină însă și clauze( ceea ce la noi nu se intămplă) Este atât de simplu. În Occidentul mult râvnit părinții pun deoparte bani pentru studiile copilului încă de la naștere sau fac împrumuturi pe care le plătesc o viață. Libertatea are și ea un preț, nu-i nimic pe moca.

          CezarAlexandru   •   07.04.2023, 08:45

          zambillia   •  07.04.2023, 04:56

          Societatea comunista a reusit spalarea pe creier a individului in asemenea hal incat dupa nationalizarile proprietatilor si fortarea cooperativizarii acum sa avem oameni care sa ceara cu manie proletara platirea studiilor de catre cei ce profeseaza in alta tara! Educatia a fost platita din averile confiscate si pamanturile colectivizate! Libertatea nu e negociabila, ne-am castigat-o in 1989! Imi este o scarba infinita fata de prostia unora! Si inca ceva...Romania ar fi avut o sansa daca dupa 1989 ar fi incercat sa schimbe fundamental sistemul, dar n-avea cum, din cauza ca sistemul e format in majoritate din oameni care nu pot gandi diferit...oameni care mai cer si acum platirea studiilor!

          Doamna, nu știu dacă ați inteles nuanța frustrării pe care o puneți pe seama "limitării" unora. Nu dorește nimeni banii de studiu înapoi de la cei plecați. Despre altceva e vorba. Cei plecați, care și-au luat viața în piept, se raportează foarte critic la tara, la sistem, își "scuza" astfel opțiunile făcute, nu trebuie sa fii psiholog sa vezi asta. Își amăgesc poate oarece mustrări de conștiință vorbind astfel despre țara bunicilor lor. Ei sunt supraviețuitori, au muncit, au luptat, merita dar se distanțează de ceilalți și critica mereu tara, ce le-a lipsit aici, ce nu au avut. TOTI avem lipsurile astea. Daca vrei sa schimbi ceva, ramai și încerci, faci un sacrificiu, o generatie, e nevoie de un efort COLECTIV și îndeosebi din partea celor valoroși. Toate sistemele au păcatele lor, America a luat tot de la indieni, a adunat toți temerarii, toți oportuniștii și a prosperat... Dar e clar mai bine decât în comunism, așa e. Ideea e că nu te poți dezice de ai tai dacă n-ai făcut nimic în sensul de a ajuta, de a contribui, proporțional cu ce-ai primit..

    Lagemyr   •   06.04.2023, 14:41

    fany   •  06.04.2023, 14:29

    Nu, domnule Tolontan, nu-i suportăm nici noi pe cei ce ne conduc, dar nici nu ne putem închina unora care de dragul unui confort personal și-au părăsit țara care i-a format profesional . Și din cauza lor am ajuns o națiune șchioapă, că au plecat cu ghiotora fără să le pese de marasmul pe care-l lasă în urmă. Lăsați -o cu "binele" planetar, nu ne luați de proști, că nu era vorba de Maica Tereza.

    Not cool fany. Nu e vina celor care încearcă să realizeze ceva in viață, că societatea românească este marcată de anacronism. Este dreptul și chiar datoria fiecărui om să-și construiască un viitor cat mai bun, într-un mod onest, pentru el/ea și pentru familia lui/ei.

fany   •   06.04.2023, 09:17

Vă mulțumim ,stimată doamnă doctor că va mai gândiți din cănd în cănd la români și la România. Este adevărat, noi mergem șontăc, șontăc de foarte mulți ani, cam de cănd am fost deposedați aproape gratis de resursele materiale dar mai ales umane ale acestei țări. Spitalele noastre sunt depopulate, nu de pacienți, ci de cadre medicale. Cum ii pregătim ii și livrăm în afară, gratis, cum altfel?. Dar tot ne mândrim cu ei, doamnă vicedecan, că duc numele României în lume, nu...? Altfel, cine ar mai vorbi de o țară șchioapă si amputată? Noi, ăștia care am mai rămas pe aici, suntem ca pacienții dv. americani, ne încăpățănăm să trăim. Mai bem căte-un ceai de sunătoare, ceva și o mai ducem. Oricum suntem tare mândri de dv. Sărbători cu bine și prosperitate, doamnă doctor....

    Cătălin Tolontan   •   06.04.2023, 11:57

    fany   •  06.04.2023, 09:17

    Vă mulțumim ,stimată doamnă doctor că va mai gândiți din cănd în cănd la români și la România. Este adevărat, noi mergem șontăc, șontăc de foarte mulți ani, cam de cănd am fost deposedați aproape gratis de resursele materiale dar mai ales umane ale acestei țări. Spitalele noastre sunt depopulate, nu de pacienți, ci de cadre medicale. Cum ii pregătim ii și livrăm în afară, gratis, cum altfel?. Dar tot ne mândrim cu ei, doamnă vicedecan, că duc numele României în lume, nu...? Altfel, cine ar mai vorbi de o țară șchioapă si amputată? Noi, ăștia care am mai rămas pe aici, suntem ca pacienții dv. americani, ne încăpățănăm să trăim. Mai bem căte-un ceai de sunătoare, ceva și o mai ducem. Oricum suntem tare mândri de dv. Sărbători cu bine și prosperitate, doamnă doctor....

    Nu vă supărați, noi suntem supărați pe succesul unor oameni, cercetători și medici în acest caz, care performează în topul profesiilor lor în lume și, astfel, fac bine nu doar pacienților de lângă ei, dar și celor din întreaga lume, inclusiv românilor? Ne considerăm ”părăsiți” de către ei, dar, în schimb, suportăm incompetența și lipsa de integritate a celor care ne conduc, aici și acum.

      CezarAlexandru   •   07.04.2023, 09:07

      Cătălin Tolontan   •  06.04.2023, 11:57

      Nu vă supărați, noi suntem supărați pe succesul unor oameni, cercetători și medici în acest caz, care performează în topul profesiilor lor în lume și, astfel, fac bine nu doar pacienților de lângă ei, dar și celor din întreaga lume, inclusiv românilor? Ne considerăm ”părăsiți” de către ei, dar, în schimb, suportăm incompetența și lipsa de integritate a celor care ne conduc, aici și acum.

      Nu suntem supărați pe succesul lor, nici nu spus cineva că nu vrem sa ne închinăm tara, nu ne putem închina in fata doamnei doctor, cred că asta era ideea. Dar o apreciem, ii mulțumim sincer. Vrem totuși să-i spunem doamnei, altora ca dumneai și chiar dvs că prin raportarea asta critica pe care au fata de tara/sistem, evidențierea lipsurilor materiale/ideologice nu rezolva problema. Pentru a schimba ceva in bine, e nevoie și de un sacrificiu, e nevoie de oameni ca ei în tara, de copiii educati în spiritul asta în școlile din Romania. Oameni curajoși, pregătiți, hotărâți să facă reforme. Poate s-ar culege niste roade peste o generatie.. Nu apar schimbări în bine fara sacrificiu, istoria ne arată asta. Atunci ar fi respectul față de ei maxim. Până atunci ei justifica opțiunea de a pleca, e clar că un pic ii roade și pe ei, se disculpa arătând ce rău e la noi și ce bine e acolo. E logica alegerea lor. Dar și reacția celor rămași acasă.

        popescu222   •   07.04.2023, 09:24

        CezarAlexandru   •  07.04.2023, 09:07

        Nu suntem supărați pe succesul lor, nici nu spus cineva că nu vrem sa ne închinăm tara, nu ne putem închina in fata doamnei doctor, cred că asta era ideea. Dar o apreciem, ii mulțumim sincer. Vrem totuși să-i spunem doamnei, altora ca dumneai și chiar dvs că prin raportarea asta critica pe care au fata de tara/sistem, evidențierea lipsurilor materiale/ideologice nu rezolva problema. Pentru a schimba ceva in bine, e nevoie și de un sacrificiu, e nevoie de oameni ca ei în tara, de copiii educati în spiritul asta în școlile din Romania. Oameni curajoși, pregătiți, hotărâți să facă reforme. Poate s-ar culege niste roade peste o generatie.. Nu apar schimbări în bine fara sacrificiu, istoria ne arată asta. Atunci ar fi respectul față de ei maxim. Până atunci ei justifica opțiunea de a pleca, e clar că un pic ii roade și pe ei, se disculpa arătând ce rău e la noi și ce bine e acolo. E logica alegerea lor. Dar și reacția celor rămași acasă.

        Cezar, exeptional comentariu dupa parerea mea. Mai ales in acest dialog al surzilor, in care fiecare parte expune argumente degeaba, pentru ca cealalta parte are propriile ei opinii radicale si nu e dispusa sa asculte contra-argumente in mod real. Apropo de ce spui, acum vreo 15 ani China avea un program masiv de readucere a celor plecati si care performasera in domeniile lor. Erau targetati cei din SUA pentru ca desi ii urasc pe americani, chinezii le admira performantele. Le dadeau casa, masina, salarii mari si posturi in institute de cercetare si universitati. Acum cu noul regim nu cred ca mai vrea vreun chinez sa se intoarca... Dar revenind la noi, un guvern vizionar asta ar trebui sa faca. Nu poti obliga oamenii sa nu plece (chiar daca studiile le-au fost platite "pe banii poporului"), dar ii poti tenta sa nu plece, sau sa se intoarca. Din nou, chapeau bas pentru comentariul tau.

          fany   •   07.04.2023, 09:59

          popescu222   •  07.04.2023, 09:24

          Cezar, exeptional comentariu dupa parerea mea. Mai ales in acest dialog al surzilor, in care fiecare parte expune argumente degeaba, pentru ca cealalta parte are propriile ei opinii radicale si nu e dispusa sa asculte contra-argumente in mod real. Apropo de ce spui, acum vreo 15 ani China avea un program masiv de readucere a celor plecati si care performasera in domeniile lor. Erau targetati cei din SUA pentru ca desi ii urasc pe americani, chinezii le admira performantele. Le dadeau casa, masina, salarii mari si posturi in institute de cercetare si universitati. Acum cu noul regim nu cred ca mai vrea vreun chinez sa se intoarca... Dar revenind la noi, un guvern vizionar asta ar trebui sa faca. Nu poti obliga oamenii sa nu plece (chiar daca studiile le-au fost platite "pe banii poporului"), dar ii poti tenta sa nu plece, sau sa se intoarca. Din nou, chapeau bas pentru comentariul tau.

          Stimate domn, dv. nu ați citit cu atenție mesajul pertinent al domnului Cezar. Dânsul vorbea de sacrificii necesare nu de avantaje materiale( case ,mașini, salarii mari, funcții etc.). Sacrificiul personal nu are legătură cu obiecte, este o chestiune de voință și demnitate. Puteți înțelege asta? Îmi cer scuze domnului Cezar că am ajuns să fac analiză pe text....

      Lagemyr   •   06.04.2023, 14:14

      Cătălin Tolontan   •  06.04.2023, 11:57

      Nu vă supărați, noi suntem supărați pe succesul unor oameni, cercetători și medici în acest caz, care performează în topul profesiilor lor în lume și, astfel, fac bine nu doar pacienților de lângă ei, dar și celor din întreaga lume, inclusiv românilor? Ne considerăm ”părăsiți” de către ei, dar, în schimb, suportăm incompetența și lipsa de integritate a celor care ne conduc, aici și acum.

      Cei incompetenți și lipsiți de integritate care ne conduc acum se bucură de fiecare dată când oamenii capabili sunt obligați să plece din țară după ce se satură de nepotism, corupție și incompetență. Și încet încetișor situația demografică dezastruoasă a României va deveni tot mai evidentă. Dar atunci, in 2030+, va fi târziu. Vom fi o țară îmbătrânită, slab educata și cu multe datorii și obligații (nesustenabile) acumulate de politicienii care ne-ar fi adus acolo. Vom fi condamnați la un cerc vicios de evoluție economică suboptimala. Sigur ca pentru a-ți păsa de aceste lucruri îți trebuie viziune și interes național. Ceea ce nu există la cei cocoțați vremelnic in posturi pe care nu le merită.

Comentează

Loghează-te în contul tău pentru a adăuga comentarii și a te alătura dialogului.

Închide
  Close