„Din păcate, doar 300 de kilometri în ultimii 10 ani s-au făcut prin reţeaua de transport european Ten-T. S-au renovat peste 900 de drumuri naţionale şi aici se vede diferenţa dintre capacitatea administrativă locală – unde se implică primăriile – dar şi faptul că s-au schimbat foarte mulţi miniştri ai Transporturilor, lucru care de asemenea a afectat această implementare în ceea ce priveşte autostrăzile. Noi avem această condiţionalitate ex-ante legată de transporturi care nu este încă îndeplinită”, a spus Crețu, aflată într-o vizită oficială în România.
Corina Crețu a precizat că transporturile sunt un domeniu în care „România are nevoie ca de aer de investiţii”, atât naţionale, dar mai ales europene.
Ea a menționat că dorește să abordeze în cadrul întrevederii cu ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc subiectul magistralei 6, linia de metrou Bucureşti – Otopeni, care este”foarte importantă, mai ales din perspectiva Campionatului de fotbal din anul 2020″.
Corina Crețu a mai spus că, în decursul celor trei ani, de când a fost nominalizată pentru funcţia de comisar european, a lucrat cu patru guverne de la Bucureşti, și a menționat că dorește să ajute autorităţile române în eforturile depuse pentru valorificarea fondurilor europene.
”Ritmul trebuie accelerat – pentru că știm că se poate mai mult. Totul depinde acum de Guvern și de autoritățile locale. Comisia și eu personal impreuna cu serviciile DG REGIO, am făcut și vom face în continuare tot ce se poate ca să ajutăm România, însa rolul major îl au autoritățile din țară. Și mă bucur să văd că încep să fie progrese”, a mai transmis comisarul european.
Citește și: Lia Olguța Vasilescu vs Gabriela Cristea, pe tema indemnizațiilor pentru mame. Ce mesaje și-au transmis ministrul și vedeta de televiziune