”Sunt aeroporturi europene în care se pot face teste, cu variante de testare înainte și după zbor. Sunt și aeroporturi în afara UE unde pasagerii se pot testa și chiar și linii aeriene care au încercat să implementeze testarea înainte de zbor. Sunt și țări care cer un test făcut cu un anumit timp înainte de a ajunge la destinație.

Deci, după cum vedeți, ne lipsesc regulile comune. Pe fond, problema rămâne aceeași – dacă nu avem recunoaștere reciprocă a testelor între state, dacă nu avem indicații despre tipul de teste sau reguli uniforme privind carantina și testarea, aceste demersuri nu vor face călătoriile mai ușoare”, a declarat Adina Vălean.

În următoarele
săptămâni se vor construi regulile privind testarea, care vor fi dezvoltate în
protocoale de către experții de la agenția de securitate în aviație (EASA) și
de la centrul de combatere a răspândirii bolilor, ECDC.

În aceleași
prevederi se află și una care se referă la culoare de tranzit, pe unde mașinile
personale și cele cu pasageri, nu numai cele cu marfă, să poată trece cu
rapiditate, fără controale și condiții suplimentare, în regim de tranzitare a
unei țări.

”Sunt optimistă și spun că o să putem salva Crăciunul, iar familiile din România se vor reuni de sărbători. Dreptul la liberă circulație e un drept al cetățenilor europeni, iar statele membre trebuie să îl respecte. Descurajăm luarea de măsuri care interzic circulația persoanelor, nu suntem de acord cu interdicțiile care privesc mijloacele de transport. Statele membre pot impune carantină, de pildă, dacă experții lor în sănătate publică o recomandă, dar nu pot restricționa libera circulație”, mai spune Adina Vălean.

 
 

Urmărește-ne pe Google News