UPDATE. Guvernul, autorităţi publice şi companiile cu capital de stat nu ar trebui să mai achiziţioneze servicii de transport auto doar direct şi exclusiv de la RAAPPS, precizează Corpul de control al premierului.

”Guvernul şi ceilalţi beneficiari – autorităţi publice şi companii cu capital de stat – ar trebui să achiziţioneze servicii de transport auto cu respectarea reglementărilor legale în vigoare privind achiziţiile publice şi a normelor de liberă concurenţă, nu doar direct şi exclusiv de la RAAPPS. Exclusivitatea poate să existe doar în condiţiile în care activitatea de transport auto ar fi incorporată în entitatea beneficiară, de exemplu Secretariatul General al Guvernului”, a subliniat Corpul de control al premierului, duminică, notează Mediafax.

RAAPPS ar putea să îşi extindă activitatea economică prin oferirea de servicii de transport auto şi activităţi conexe către orice posibili clienţi.

Corpul de control mai adaugă că există în curs încă 3 controale la această regie autonomă, cu termen de finalizare estimat la finalul anului 2016 şi începutul lui 2017.

Controalele se referă la: vânzarea imobilelor din domeniul privat al statului şi a celor aflate în proprietatea RAAPPS, contractele de locaţiune încheiate de RAAPPS şi încasarea veniturilor rezultate din activitatea economică desfăşurată de RAAPPS, inclusiv funcţionarea bufetelor de incintă.


”Echipa de control a analizat, prin sondaj, patru din cele opt contracte de asociere în participaţiune încheiate/derulate în perioada 01.01.2012 – 31.05.2016, cu scopul declarat de a valorifica mai bine activele RAAPPS, dar despre care s-a constatat că au favorizat doar societăţile aflate în asociere cu RAAPPS, cauzând pagube acesteia din urmă. Au fost constatate probleme la toate cele patru contracte de asociere în participaţiune verificate, suma totală a prejudiciilor care rezultă din încheierea contractelor de asociere în participaţiune de către RAAPPS este de minim 12.137.459 lei, fără a include valoarea lipsei de folosinţă şi profitul nerealizat”, se arată în raportul Corpului de control.

Toate contractele de asociere în participaţiune au fost încheiate fără a exista, la nivelul RAAPPS, criterii obiective şi transparente privind condiţiile pe care trebuie să le îndeplinească partenerul şi fără a fi solicitate garanţii că aceştia îşi vor îndeplini obligaţiile, conform Mediafax.

Totodată, sucursala de Transport Bucureştii Noi (STBN), unitate din cadrul RAAPPS care asigură servicii de transport pentru Guvern, a ”umflat” facturile decontate de către Executiv, relevă un raport al Corpul de control.

În urma controlului efectuat în perioada ianuarie-octombrie 2016, Corpul de control a descoperit mai multe nereguli, începând cu faptul că STBN asigură servicii de transport şi de service pentru autoturismele alocate aparatului de lucru al Guvernului – în baza cărora a obţinut, în medie, un procent de aproximativ 90% din veniturile anuale -, dar şi pentru alte instituţii publice în baza unor contracte acordate STBN prin atribuire directă, contrar dispoziţiilor legale din domeniile achiziţiilor publice şi concurenţei.

Citește și: 

Urmărește-ne pe Google News