Ieri, Centrul de Asistenta Anticoruptie pentru Cetateni, care sprijina juridic victimele si martorii coruptiei, a prezentat studiul „De la spaga data la spaga reclamata”, efectuat dupa analizarea a 1.048 de dosare si scrisori ale cetatenilor care reclama cazuri de coruptie. Au fost reclamati primari, prefecti si alti alesi – in proportie de 27%, magistrati – 25%, functionari publici – 19%, politisti – 12%, experti si notari – 9,5%. Cele mai frecvente fapte de coruptie semnalate au fost abuzul in serviciu (25%), trafic de influenta (23%), darea de mita (22%), conflicte de interese si incompabilitati. insa din toate cazurile reclamate doar 7 au mers mai departe decat simpla reclamatie. De exemplu, doi vamesi au fost concediati pentru ca verificasera un camion cu marfa insotita de acte dubioase. Ei au reclamat la Centrul de Asistenta o multime de mecanisme prin care legislatia vamala este incalcata si s-au pus la dispozitia PNA, cu toate informatiile pe care le detin. Un om de afaceri a facut si el o multime de dezvaluiri despre coruptia de pe piata de capital, iar un martor a povestit cu lux de amanunte cum primarul dintr-o comuna si prefectul au „manarit” 600.000 euro din fonduri europene pentru un drum comunal, azi plin de gropi.
Concluzia studiului, a reprezentantilor PNA si ANC este ca romanul este fricos cand trebuie sa reclame acte de coruptie si abuzuri, dar nici nu deosebeste coruptia de alte gainarii si nici nu stie sa probeze ceea ce spune.
Centrul de Asistenta Anticoruptie are sediul in strada Horatiu nr. 12, sector 2, Bucuresti, telefon 222.28.12 si are program de asistenta juridica in sprijinul victimelor si martorilor coruptiei.

 
 

Urmărește-ne pe Google News