Libertatea a prezentat cazul, după ce un cititor a prezentat cazul său, în care, după ce a refuzat o ofertă telefonică, s-a trezit luna următoare cu o factură pe care apărea costul noului abonament, pe care îl refuzase.
Despre această problemă a vorbit Costel Stanciu, președintele Asociației pentru Protecția Consumatorilor din România, în cadrul emisiunii ”Adriana Nedelea LA FIX”.
”Anul trecut, în ianuarie, ANPC venise cu o propunere de ordonanță de urgență privind modificarea și completarea unor acte normative din domeniulș protecției consumatorilor în care se prevedea mărirea amenzilor (din ce știu, pentru clauze abuzive se plătesc amenzi între clauze între 200-1.500 de lei). Din păcate, aceasta nu a urmat cursul firesc, adică n-a ajuns în Parlamentul României”, a declarat Costel Stanciu în cadrul emisiunii ”Adriana Nedelea LA FIX”.
”Conform propunerii, amenzile erau procente din cifra de afaceri. Când îi dai o amendă din 4 % din cifra de afaceri, cred că s-ar liniști și n-ar mai face astfel de potlogării”, a adăugat Costel Stanciu.
Aceste este de părere că Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului, Inspectoratul General de Poliție și Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal ar trebui să colaboreze în folosul cetățeanului care se consideră prejudiciat.
”În cazul de față nu este exclusă și o folosire ilegale a datelor cu caracter personal și aici ANPC ar trebui să fie vârful de lance și să coordoneze, în așa fel încât consumatorii prejudiciați să fie despăgubiți”, a mai precizat
Costel Stanciu.
Acesta a făcut și câteva recomandari consumatorilor: să nu semneze un contract ”cu ochii închiși”, să consulte o persoană apropiată, dfacă nu înțelege toate clauzele din contract sau să ceară varianta online a contractului, în cazul în care nu l-au înțeles și, în ultimă instanță, să încerce o negociere directă cu compania respectivă.
Asta pentru că, spune Costel Stanciu, ”Apelul la instanța de judecată este de durată. Presupune expertiză, sume mari pe avocați, se poate pierde procesul. Poți pierde cu dreptatea în mână”.
FOTO: Costel Stanciu – Facebook
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro
fanitaconstantin5 • 21.11.2023, 18:44
Vânzarea Telekom Romania Mobile (TRM) în România este aproape de a fi perfectată. Operatorul elen de telefonie OTE, care caută de câțiva ani un cumpărător pentru filiala sa românească de telefonie mobilă, estimează că a ajuns la finalul căutării, fiind aproape de un acord cu compania românească de televiziune CMN (Clever Media Network).