Marea Britanie are peste 12.500 de stații de încărcare rapidă sau ultrarapidă, o creștere cu 40% față de anul trecut. Prețurile la încărcătoarele rapide au crescut cu 5% în ultimul an. În aceeași perioadă, costul energiei electrice a scăzut cu 30%.
Încărcătoarele publice sunt definite ca fiind rapide dacă furnizează cel puțin 50 kWh de energie, permițând reîncărcarea completă a unei baterii în aproximativ 30 de minute. Cu toate acestea, datele arată că și cei care aleg încărcătoare publice mai lente plătesc în continuare mai mult pe kilometru decât șoferii care folosesc benzină și motorină, ca urmare scăderii prețului petrolului din ultima perioadă.
Astfel, încărcarea la domiciliu este mult mai ieftină, mai puțin de o treime din prețul mediu al încărcătorului rapid. Proprietarii de locuințe care au contoare inteligente pot profita de energia electrică mai ieftină în afara orelor de vârf, între miezul nopții și 7 dimineața.
Totuși, aproape jumătate din gospodăriile din Marea Britanie sunt în apartamente sau proprietăți, ceea ce înseamnă că mulți nu au o alee sau un garaj – necesare pentru a permite încărcarea la domiciliu.
De altfel, liderii industriei auto și-au exprimat îngrijorarea cu privire la faptul că aceste costuri de încărcare, precum și costul mai ridicat al vehiculelor electrice, întârzie tranziția către un automobil mai ecologic.
Vânzările de mașini electrice au stagnat în Marea Britanie
Cele mai recente cifre arată că vânzările de autovehicule electrice au stagnat în Marea Britanie, reprezentând doar 17,2% din totalul înmatriculărilor noi până în anul 2024, în scădere de la un maxim de 18,7% în a doua jumătate a anului 2022.
În Europa, vânzările de mașini electrice au bilanțuri și mai slabe, înmatriculările scăzând cu 44% numai în august.
În timp ce mașinile electrice sunt semnificativ mai eficiente și mai puțin poluante decât vehiculele pe benzină sau diesel, costul ridicat al încărcării – și scăderea prețului petrolului – pot face ca ecologizarea să fie o alegere costisitoare.
Mașina electrică medie parcurge 5,3 kilometri pentru fiecare kWh de electricitate utilizat, ceea ce înseamnă că încărcătoarele rapide și ultrarapide costă în prezent echivalentul a 24,1 pe milă, în timp ce încărcătoarele mai lente costă 16,4 pe milă.
Cu toate acestea, motorina parcurge în medie 43 de kilometri pe galon, ceea ce înseamnă un cost de 12,5 pe milă la prețurile curente. O mașină pe benzină costă în medie 14,5 pe milă.
Berbukson • 22.09.2024, 07:46
Pentru că prețul la energie a crescut. Pentru că mașinile electrice nu sunt mai ecologice ca cele clasice. Pentru că un plin care costă în medie 65 euro te ține bine peste 700 km. Ca să atingi această valoare, cu o electrică, o încarci de vreo 3 ori. Care cumulat te costă mai mult (plus uzura bateriilor). Apoi, mașinile termice, merg mai bine de 10 ani. Pe când electrica, după garanție e cam pa. Asta dacă nu ai garanție extinsă pe baterie. După 10 ani o mașină termică mai este vandabilă. O electrică sh nu o ia nimeni. Fie ea cât de ieftină. Posesorii de electrice suferă de sindromul Oltcit "este cea mai bună mașină deși e mai mult defectă iar piesele sunt scumpe"...apoi, după 1995, Oltcit a dispărut de pe străzi încetul cu încetul. Dacă dacie 1310 din 1990 mai vezi că merge, Oltcit nema. Așa că mașina electrică sau țeapa țepelor.