Editorul specializat în apărare și securitate al Sky News, Deborah Haynes, a asistat la scene haotice când a părăsit Terminalul 2 din Heathrow, după ce a sosit, vineri dimineață, de la Bruxelles. „Erau mormane de valize fără proprietari, grupate în jurul diferitelor benzi transportoare”, a spus ea.
Lui Haynes i s-a cerut să-și pună bagajul de mână în cala avionului, înainte de zbor, deoarece nu era spațiu pentru el la bord. După aterizare, a așteptat puțin pentru a-și recupera trollerul. „Apoi, când am ieșit afară, am văzut acest covor uriaș de valize. Nu am văzut niciodată așa ceva. Angajații se chinuiau să le aranjeze lângă niște stâlpi marcați cu literele alfabetului, probabil ca să fie mai ușor de găsit de proprietari. Dar la cât de multe erau, părea o sarcină sisifică”.
Editorul pentru afaceri internaționale al aceluiași post tv, Dominic Waghorn, a fost vineri seară la același terminal și a declarat: „Pasagerilor li se spune că s-ar putea să nu-și recupereze bagajele timp de două zile. Un bărbat a fost auzit spunând: dar mâine urc Kilimanjaro, am nevoie de toate lucrurile mele”.
Lost luggage has a final resting place perhaps….@HeathrowAirport T2…mines the black one (I think) pic.twitter.com/u0tDMTgFHj
— Stuart Dempster (@StuDempster) June 17, 2022
Un purtător de cuvânt de la Heathrow a declarat: „Azi, mai devreme, a existat o problemă tehnică cu sistemul de bagaje din Terminalul 2, care acum a fost rezolvată. Pasagerii pot acum să se înregistreze în mod normal, dar un număr de pasageri care au plecat de la Terminalul 2 mai devreme este posibil să fi călătorit fără bagajele lor.
Colaborăm îndeaproape cu companiile aeriene pentru a returna pasagerilor bagajele cât mai curând posibil”.
Tot vineri, Aeroportul Gatwick a anunțat că își limitează numărul de zboruri zilnice la 825 în iulie și la 850 în august, pentru ca pasagerii „să experimenteze un standard de serviciu mai fiabil și mai bun”, după o revizuire a operațiunilor sale.