După ce în luna septembrie a interzis scuterele închiriate, tot ca urmare a unui vot al cetăţenilor, Parisul va organiza un referendum local în data de 4 februarie 2024 cu privire la „locul SUV-urilor în capitală”.

În condiţiile în care SUV-urile pot fi greu de diferenţiat de alte modele, Primăria din Paris vrea să introducă tarife de parcare mai mari pentru automobilele cu motoare pe combustie şi o greutate de peste 1,6 tone, dar şi pentru vehiculele electrice cu o greutate de peste două tone.

Pentru a stabili greutatea unui automobil, scanerele vor citi plăcuţa de înmatriculare care oferă informaţii referitoare la modelul şi greutatea automobilului.

„Trebuie să reducem numărul şi mărimea automobilelor din oraş şi, de aceea, vom supune la vot întrebarea cât spaţiu ar trebui alocat pentru acest tip de vehicul în Paris”, a declarat viceprimarul David Belliard.

Avertisment la adresa celor „bogați” care vor continua să folosească SUV-uri

În mandatul primarului Anne Hidalgo, de mai mulţi ani, Parisul a pus presiuni asupra automobiliştilor prin creşterea costurilor cu parcarea şi interzicerea graduală a automobilelor diesel, în timp ce în paralel a fost extinsă reţeaua de piste de biciclete în capitala Franţei.

Război Israel-Iran, ziua 11. Israelul a bombardat ținte guvernamentale din Teheran: Trump vrea o soluție diplomatică, dar administrația sa așteaptă riposta Iranului
Recomandări
Război Israel-Iran, ziua 11. Israelul a bombardat ținte guvernamentale din Teheran: Trump vrea o soluție diplomatică, dar administrația sa așteaptă riposta Iranului

„Votul cu privire la SUV-uri este conceput pentru a le spune celor care continuă să îşi utilizeze automobilele private pentru că sunt bogaţi: Nu! În câţiva ani, în câteva luni, acest tip de comportament nu va mai fi binevenit în Paris”, a spus Belliard.

Acesta a adăugat că edilii din Paris vor, de asemenea, ca producătorii de automobile să înceteze să mai asambleze vehicule de tip SUV pentru că sunt mult prea scumpe, prea poluante şi nu sunt adecvate pentru centrele înghesuite ale oraşelor.

Preşedintele Asociaţiei automobiliştilor, Philippe Noziere, a spus că dacă automobilele au devenit mai grele şi mai mari decât înainte, atunci motivele au legătură cu siguranţa şi confortul.

„Producătorii au făcut eforturi uriaşe pentru aceste vehicule. Desigur că asta se traduce printr-o greutate suplimentară”, a spus Philippe Noziere.

În schimb, Henri Duret, unul dintre locuitorii Parisului, nu are o simpatie prea mare pentru SUV-uri. „Sunt un simbol al unei alte ere… Pentru că sunt automobile mai grele, ele consumă mai mult combustibil şi deci poluează mai mult. Deci cred că este normal să fie taxate mai mult”, a afirmat Henri Duret.

Foto: Profimedia Images

Google News Urmărește-ne pe Google News Abonați-vă la canalul Libertatea de WhatsApp pentru a fi la curent cu ultimele informații
Comentarii (9)
Avatar comentarii

Lecoqsportif 24.11.2023, 07:21

Francezul ca romanul, nu se deplaseaza pe jos.

Avatar comentarii

chiruleonard 23.11.2023, 17:02

Un articol interesant... :)

Avatar comentarii

Simona.T 23.11.2023, 13:27

Foarte frumos, felicitari si bafta mai departe!

Vezi toate comentariile (9)
Comentează

Loghează-te în contul tău pentru a adăuga comentarii și a te alătura dialogului.