Cei mai mulți respondenți vor să își schimbe locuința în următoarele 6-12 luni (39,5%). Principalele motive aflate la baza acestei decizii au legătură cu intenția de a achiziționa o locuință proprie (37,9%) și cu nevoia de a dispune de un spațiu mai generos (25,8%).
Întrebați dacă sunt interesați să cumpere sau să închirieze, cei mai mulți respondenți au ales prima variantă (62,3%). Majoritatea românilor incluși în cercetare caută un apartament în bloc (61,1%), în timp ce 24,7% își doresc o casă de sine stătătoare, aflată în afara unui cartier rezidențial. Ceilalți se află în căutarea unui apartament în vilă (6,2%) sau își doresc o casă aflată într-un cartier rezidențial (7,2%).
Aproape toți respondenții (95,8%) intenționează să se mute în același oraș, iar 67% în același cartier în care locuiesc la ora actuală.
Criteriile pe care își aleg românii locuința
Românii țin cont, în primul rând, de zonă (47,8%), suprafața utilă (29,1%), numărul de camere (35,8%), suprafața totală sau construită (26,5%) și la facilitățile din preajma locuinței (22,9%). Anul construcției, accesul la o parcare, apropierea de stațiile de mijloc de transport, calitatea finisajelor și compartimentarea sunt alte criterii amintite de către respondenți.
Pe de altă parte, 61,4% dintre respondenți au declarat că folosesc site-urile de anunțuri imobiliare atunci când își caută o nouă locuință, în timp ce 45,3% preferă să caute direct în motorul de căutare Google, iar 43,6% apelează la prieteni și cunoștințe. În ceea ce privește subiectul căutărilor, respondenții au amintit: informații financiare (63,4%), informații generale (61,1%), informații despre noi proiecte imobiliare (41,1%).
Raportul de cercetare cantitativă „Cunoașterea extinsă a clientului de imobiliare online” este un demers prin care Storia.ro își propune să cunoască și să înțeleagă tipologiile de clienți de imobiliare. Realizat cu ajutorul agenției de cercetare D&D Research, studiul a implicat 1050 de respondenți cu vârste cuprinse între 25 și 44 de ani, 50% femei și 50% bărbați.