Mai mult, cel mai mare lanţ de magazine din Croaţia, Konzum, a informat că vânzările de snacks-uri au crescut cu 100%, comparativ cu situaţia din urmă cu un an, graţie amatorilor de fotbal care s-au pregătit pentru semifinala cu Anglia.
Mulţi dintre ei vor urmări şi finala de duminică, 15 iulie, împotriva Franţei pe noi televizoare, unele magazine raportând o creştere de până la 400% a vânzărilor în perioada Campionatului Mondial de Fotbal din Rusia, comparativ cu perioada similară a anului trecut.
Selecţionata Croaţiei s-a calificat în premieră în finala Cupei Mondiale de fotbal, fiind finalista cu cel mai slab loc în clasamentul FIFA, urmând să se lupte pentru trofeu cu reprezentativa Franţei, duminică seara la Moscova.
Toate aceste vânzări au contribuit la cheltuielile în valoare de 12,95 miliarde kuna (2,05 miliarde dolari) făcute de croaţi şi turiştii străini de la începutul Campionatului din Rusia, la mijlocul lunii iunie, şi până în prezent arată datele administraţiei fiscale publicate joi de cotidianul Vecernji List.
Vânzările realizate, în doar trei săptămâni, se apropie de recordul de 13,8 miliarde kuna înregistrat în luna decembrie 2017 pe fondul cumpărăturilor de Crăciun. Premierul croat, Andrej Plenkovic, a apreciat că accesul echipei de fotbal în finala CM este „cea mai bună campanie de promovare a ţării la nivel global”.
Analiştii sunt de acord cu această afirmaţie, prognozând o creştere a sosirilor de turişti, în condiţiile în care turismul este deja responsabil pentru aproape 20% din Produsul Intern Brut al Croaţiei.
FOTO – EPA
Citește și:
EXCLUSIV / Cocaină și canabis pentru vedete și oameni de televiziune! Oreste și Raluca Bădulescu, printre martori
EXCLUSIV/ Vezi lista completă a martorilor care vor fi chemați la DIICOT Ploiești, în dosarul ”stupefiante pentru VIP-uri”
Răzvan Ciobanu a recunoscut că s-a drogat cu cocaină. „Am vrut să fiu Mick Jagger”
Recidivă pentru Raluca Bădulescu. A fost implicată și în dosarul „Cocaină pentru VIP-uri”: „Nu lua mai puțin de 7-8 grame”