Toate autovehiculele Cruze hatchback vor beneficia de îmbunătăţiri ale spaţiului interior disponibile pentru modelele din anul 2012. Clienţii vor putea alege între trei niveluri de echipare diferite, LS, LT şi LTZ.
Exteriorul modelului Cruze hatchback inspiră dinamism şi energie cinetică gata să se dezlănţuie. Principalele trăsături de design care subliniază această senzaţie sunt linia fluidă a acoperişului, linia umerilor uşor adâncită, concavă, precum şi farurile, cu carcasele lor ascuţite, ca de săgeată. Proporţiile acestui model, consolele faţă şi spate scurte şi părţile laterale ale caroseriei ce alunecă spre interior atunci când sunt privite din profil, toate acestea accentuează ţinuta sigură şi stabilă a autovehiculului.
„Profilul său sportiv, dinamic şi postura lată, ce inspiră siguranţă deosebesc modelul Cruze hatchback de mulţi dintre contemporanii săi mai statici. Am fost norocoşi pentru că am avut ca punct de plecare proporţiile excelente ale versiunii Cruze sedan”, a declarat Martin Love, manager de design pentru Chevrolet Cruze.
La interior, modelul Cruze prezintă un design cursiv al habitaclului, cu un spaţiu generos şi un nivel sporit de versatilitate. La fel ca versiunile legendarului model sport Chevrolet Corvette, Cruze are un design cu un post de conducere dublu. Acesta este separat de panoul central care se uneşte cu consola centrală. Împreună cu panoul de instrumente median, fabricat din material textil sau vinil granulat din proteine şi panoul de instrumente cu iluminare de fundal cu LED-uri, aceste elemente sporesc sentimentul de confort şi relaxare.
Capacitatea de depozitare este de 413 litri cu scaunele ridicate şi pasagerii din spate se bucură de un spaţiu de 974 mm pentru zona capului. Rabatarea scaunelor în faţă în raport 60:40 creşte capacitatea de depozitare la 883 litri. Sunt disponibile diverse spaţii de depozitare, de exemplu în torpedoul cu două compartimente, consola centrală şi buzunarele portierelor, precum şi în buzunarele spătarelor, care pot fi folosite pentru depozitarea unei game largi de obiecte de uz zilnic, precum cărţi, CD-uri şi laptopuri de dimensiuni mici. Toţi şoferii modelului Cruze hatchback şi ai modelelor notchback în versiunea din 2012 vor putea să utilizeze sisteme de navigaţie actualizate prin carduri de memorie secure digital (SD).
Alte tehnologii şi dotări de confort:
– Un centru de informare pentru şofer (DIC) complet, disponibil acum standard pentru toate versiunile de echipare
– Sistem radio AM/FM/CD, cu posibilitate de redare a fişierelor MP3 şi semnal radio digital; până la şase difuzoare
– Display infotainment cu două sau patru culori (în funcţie de nivelul de echipare)
– O mufă USB amplasată în consola centrală pentru nivelurile de echipare LT şi LTZ permite conectarea dispozitivelor MP3-player sau iPod
– Sistem de climatizare cu comandă manuală şi filtru de particule la modelele LS Plus; sistem automat de climatizare pentru nivelurile de echipare medii şi superioare; recirculare automată a aerului şi senzor de umiditate pentru modelele LTZ.
Sunt disponibile trei tipuri de motoare, două pe benzină şi unul diesel. În plus, la începutul anului 2012 va fi disponibil un nou motor diesel de 1,7 litri. Toate motoarele sunt unităţi cu patru cilindri, dotate cu doi arbori cu came în chiulasă, 16 supape şi fie injecţie multipunct, fie tehnologie common-rail în cazul modelelor diesel.
La o turaţie de 6.400 rpm, motorul pe benzină de 1,6 litri dezvoltă o putere de 124 CP în cazul în care este echipat cu transmisie manuală. Motorul de 1,8 litri dezvoltă 141 CP la o turaţie de 6.200 rpm. Cuplul său maxim este de 176 Nm la 3.800 rpm. Ambele motoare consumă 6,6 litri/100 km, iar motorul de 1,6 litri are emisii de CO2 de 153 g/km, în timp ce motorul pe benzină de 1,8 litri emite 155 g/km de CO2.
Structura modelului Cruze hatchback se aseamănă foarte mult cu cea a variantei Cruze sedan, care a obţinut 5 stele la testele de siguranţă NCAP.
A fost integrată o gamă de sisteme electronice în vederea prevenirii accidentelor. În situaţii de urgenţă, controlul electronic al stabilităţii (ECS), sistemul de control al tracţiunii (TCS) şi sistemul de frânare anti-blocare (ABS) cu distribuţie electronică a forţei de frânare (EBD) se vor activa pentru a-l ajuta pe şofer să menţină autovehiculul pe carosabil şi a-l asista în caz de frânare bruscă sau manevre de accelerare dificile.
Cele 6 airbaguri împreună cu cele cinci centuri de siguranţă cu prindere în trei puncte sunt comandate de modulul de detectare şi diagnoză (SDM), un dispozitiv interconectat cu senzorii integraţi în bara de protecţie din faţă şi montantul B. Scaunele de siguranţă pentru copii pot fi fixate conform standardelor ISOFIX.
Pentru a reduce riscurile de rănire a şoferului în caz de accident, un pedalier pliabil se va retrage spre interior pentru a diminua consecinţele în caz de impact moderat sau sever. Între timp, designul capotei asigură un spaţiu mai mare între capotă şi motor, ceea ce înseamnă că probabilitatea unui impact direct între un pieton şi blocul motorului va scădea considerabil. De asemenea, barele de protecţie au fost proiectate astfel încât să reducă posibilitatea accidentării pietonilor din cauza componentelor structurale ale autovehiculului.
Lansarea pe pieţele europene va începe în vara anului 2011.