„Părţile cooperează, potrivit competenţelor şi atribuţiilor prevăzute de lege în scopul asigurării independenţei şi înfăptuirii justiţiei, precum şi al cunoaşterii, prevenirii şi contracarării vulnerabilităţilor şi factorilor de risc care pot afecta starea de legalitate, menţinerea ordinii de drept, precum şi climatul de exercitare neîngrădită a drepturilor, libertăţilor şi îndatoririlor fundamentale ale cetăţenilor, ca valori de securitate naţională potrivit proincipiilor şi normelor democratice statornicite prin Constituţie”, se arată în document.
La capitolul regulile cooperării, documentul prevede : „Art. 3 (1) Cooperearea se realizează în temeiul legii şi al prezentului Protocol, cu respectarea strictă a atribuţiilor şi competenţelor Părţilor, prin:
a. valorificarea eficientă a posibilităţilor pentru identificarea anticipată şi înlăturarea în timp util a unor fapte care ar putea afecta înfăptuirea justiţiei sau realizarea securităţii naţionale
b. informarea reciprocă cu datele şi informaţiile pe care fiecare Parte le deţine şi care sunt utile în vederea îndeplinirii atribuţiilor specifice celeilalte Părţi
c. analizarea unor proiecte de acte normative referitoare la obiectul de activitate al părţilor
d. schimbul de materiale documentare, de lucrări şi date utile celeilalte părţi, pentru elaborarea unor materiale de specialitate.
(2) În cauze complexe, cooperarea efectivă se realizează pe baza unor planuri comune, aprobate de conducerile celor două instituţii, cu precizarea sarcinilor ce revin fiecărei Părţi.
Art. 4. În baza datelor şi informaţiilor transmise de Serviciul Român de Informaţii, Consiliul Superior al Magistraturii va efectua verificări proprii, potrivit legii.
Art 5. (1) Transmiterea de date şi informaţii de către Părţi se realizează cu respectarea legislaţiei în vigoare privind protecţia infromaţiilor clasificate şi numai cu aprobarea conducerilor Părţilor.
(2) În cazul în care una din Părţi intenţionează valorificarea informaţiilor, potrivit competenţelor proprii, este obligatorie obţinerea acordului prealabil al Părţii care a obţinut datele şi informaţiile
(3) În realizarea activităţilor de cooperare, date fiind particularităţile specifice ale acestora, se vor respecta eventuale limite sau interdicţii precizate de părţi, justificate de: a) periclitarea îndeplinirii atribuţiilor legale ale Părţilor b) apărarea securităţii naţionale sau protejarea interesului naţional c) afectarea drepturilor şi libertăţilor unor terţe persoane d) deconspirarea tehnicilor speciale de investigare sau a surselor de informaţii protejate de lege
(4) În situaţii de excepţie, datele şi informaţiile transmite de Serviciul Român de Informaţii pot fi introduse în dosarele de cercetare ale Consiliului Superior al Magistraturii, numai cu respectarea prevederilor de la alin 2 şi alin 3.
(5) Documentele clasificate transmise între Părţi, în aplicarea prezentului Protocol, vor fi returnate emitentului în termen de 30 de zile, fără a păstra copii sau extrase ale acestora, realizate prin scanarea sau multiplicarea totală sau parţială a documentelor, potrivit legislaţiei în vigoare.
(6) Părţile se obligă ca, într-un termen rezonabil, să îşi comunice reciproc rezultatele obţinute în baza informartilor primite de la cealaltă parte”, prevede documentul.
Actul desecretizat a fost semnat în anul 2012 de vicepreşedintele CSM de la vremea aceea, Oana Schimdt Hăineală, şi Florian Coldea, fost prim adjunct al SRI, şi confirmat de preşedintele de atunci al CSM, Alina Ghica, şi fostul şef SRI, George Maior.
Citește și Irinei Tănase i-a fost „teamă și jenă să iasă pe stradă” după publicarea materialului TNR