„Ce am văzut vine demult, de dinainte de 1989. Acești inși, angajați la metrou, au fost favorizați dintotdeauna salarial. Să spunem că 80% dintre ei au salarii de 5.000 de lei pe lună. Deci ei nu veneau aici să protesteze că nu mai aveau ce duce familiilor acasă. Ei nu se află în situația minerilor care au ieșit acum o lună de zile pentru că nu primiseră banii de luni și luni de zile, că nu mai aveau cu ce să trăiască. Nu. Au ieșit pentru că au la dispoziție șinele de metrou pe care le-au ocupat”, a afirmat gazetarul.
A fost o acțiune similară cu cea a minerilor din 1990, când au venit împotriva bucureștenilor. Acești inși au făcut același lucru, au lovit în bucureșteni.
Cristian Tudor Popescu:
”Grevă spuneați? Care grevă? S-au dus și au ocupat liniile de metrou ca să poată să negocieze de pe poziție de forță. Înainte de asta n-au negociat nimic. Nu! S-au dus direct ca să negocieze, să șantajeze, să amenințe de pe poziții de forță. Nici vorbă de grevă. O grevă se face după negocieri”, a mai observat jurnalistul.
„Acești inși de la metrou, rezervă strategică a regimului comunist”
Gazetarul a explicat că „acești inși de la metrou reprezintă o rezervă strategică a regimului comunist, că Metrorex vine de dinainte de 89, care poate fi aruncată împotriva populației civile, cum au fost și minerii în Mineriadele din anii 90. Au fost plătiți foarte bine întotdeauna. Acum își folosesc forța cu care au fost înzestrați, privilegiile, pentru a lovi în bucureșteni”.
CTP a semnalat și consecințele acțiunii protestatarilor de la metrou.
„Cei care au întreprins această acțiune teroristă s-au baricadat acolo în subteran fără nicio măsură de protecție – mască, distanță, cântau încântați, băteau din palme, ceea ce firește înseamnă un număr de infectări și de transmisii ale virusului, că ei au ieșit și se duc să infecteze oameni. Cei care au fost siliți de blocarea totală a metroului să ia mijloacele de transport în comun și să se înghesuie în ele, chiar oameni de bună intenție, fiind mult mai greu să păstreze aceste măsuri în condițiile astea. Capitala, și așa unul dintre cele mai poluate orașe din lume. Vineri a fost superpoluat de mașinile bară la bară, care au mers cu a-ntâia și cu a doua toată ziua”.
Aș vrea să știu cine va plăti debranșarea și rebranșarea unui consumator de dimensiunile Metrorex, metroului, care s-a produs din pricina acestei acțiuni de teroare asupra bucureștenilor. Costă imens așa ceva în sistemul energetic național.
CTP:
Circulația metroului a fost reluată vineri seară, la câteva ore de la suspendarea grevei spontane.