Conform unei analize, în luna decembrie, pasagerii care au comandat taxi au avut nevoie, în medie, de 4-5 încercări pentru a găsi o mașină. În București, printre cele mai populare destinații au fost și în acest an centrele comerciale, gările și aeroportul. Iar șoferii cel mai des au ajuns în centrul orașului pentru preluarea comenziilor. După București, Cluj-Napoca, Brașov și Iași sunt orașele ale căror șoferi au avut cel mai mult de muncă în perioada 20-27 decembrie.
400 de comenzi pe minut se înregistrează în medie în București, în orele de vârf, rata de onorabilitate fiind sub 50 la sută
„Marile orașe se confruntă cu o problemă gravă la nivelul infrastructurii de transport public. Situația atinge cote alarmante în capitală în perioada sărbătorilor de iarnă, când nevoia de transport a bucureștenilor depășește cu mult capacitatea de absorbție a rețelei locale. În general, dar mai ales în această perioadă, serviciile de taxi asigură o rată de onorabilitate mult inferioară cererii”, explică Andrei Frunză, directorul general al firmei Clever Taxi.
La nivelul capitalei există în acest moment un număr de 5.000 șoferi acreditați pentru a desfășura servicii profesioniste de taximetrie, conform legii 38/2003 care prevede ca numărul de șoferi acreditați să fie de 4 la 1.000 locuitori. „Problema industriei de taxi provine din prevederile legislației actuale care impune o limitare artificială a autorizațiilor de taxi, fără a ține cont de numărul real de locuitori sau nevoile actuale de mobilitate urbană”, mai spune Frunză.
1 milion de curse au fost onorate în perioada 20-27 decembrie de cei 20.000 de șoferi care își oferă serviciile de taxi la nivel național prin intermediul aplicației Clever.
Fotografie principală: HEPTA / MEDIAFAX FOTO
Citește și:
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro