Cum vacanta bate la usa, ne-am gandit ca n-ar fi rau sa-i deschidem usa putin mai devreme printr-un drive-test cu casa in spate. La propriu, caci am pus mana pe volanul unei autorulote de 47.000 de euro si dusi am fost pana la Trei Brazi. Fredonand, bineinteles, refrenul ce a dus faima acestei cabane.

Sa calatoresti cu casa in spate nu-i de ici-de colo. Ba chiar poate parea o misiune imposibila atunci cand te urci la volanul unui domiciliu mobil de 7,2 metri lungime, 2,3 metri latime si 3 metri inaltime si incepi sa traiesti o parte din senzatiile unui sofer de camion.

Poate fi condusa cu categoria B

Avand o masa de aproximativ 3.000 kg, autorulota Adriatik poate fi condusa insa si de un sofer care are numai permis categoria B. Insufletiti de acest gand, am iesit in trafic cu masina si ne-am facut loc usor pe benzile ce brusc pareau mult mai inguste decat inainte. Ne-au trebuit doar cativa kilometri pentru a deprinde pe deplin capriciile masinii, al carei motor se dovedeste neasteptat de sprinten. Cei 130 de cai putere ai propulsorului Fiat au urcat garsoniera chiar si pe cele mai abrupte pante si nu ne-a tradat in depasiri sau alte momente de forta, creandu-ne impresia ca mai avea destul de mult pana la atingerea limitelor. Desi nu e facuta pentru a fi alergata, autorulota atinge fara probleme viteze de croaziera de 120-130 de km, dar si cere semnificativ mai mult combustibil.

Atractia unei astfel de masini nu sta sub capota din fata, ci in partea din spate, acolo unde orice familie poate locui si petrece o vacanta de neuitat.

Adriatik Fiat Coral Sport

Motor:  Fiat 2,8 JTD Diesel
Cilindree:  2.800 cmc
Putere: 130 CP
Consum extraurban: 10 l/100 km
Nr. locuri: 6
Pret de baza (taxe incluse): 47.362 €

Portbagajul autorulotei este cu adevarat imens. Cu o capacitate de 1.400 litri, acesta poate adaposti fara probleme bagajele a sase persoane, schiuri sau chiar un scuter

Casa pe roti mai are un rezervor de apa de 110 litri, unul pentru apa uzata de 85 litri, precum si o centrala de incalzire pe butelie gaz, a carei autonomie duce pana la trei saptamani

Pilotarea autorulotei s-a dovedit a fi chiar o placere, in ciuda dimensiunilor mari si a vizibilitatii minime in spate. Zona soferului poate fi separata de cea de locuit printr-o perdeluta. La modele superioare, scaunul soferului, precum si cel din dreapta se rotesc complet pentru a deservi masa din spate.

Ca dotari standard, masina dispune in spate de doua paturi destul de generoase, unul deasupra cabinei soferului, iar altul in partea din spate. Un al treilea pat este prevazut a fi montat in zona mesei, din pernele scaunelor.

Autorulota are un frigider de 142 litri, aragaz cu trei ochiuri, sifonier, o baie in toata regula, chiar daca destul de ingusta, precum si o gramada de dulapioare si locuri de depozitat lucruri si vase, toate prevazute cu sisteme de inchidere ce nu se pot declansa accidental din cauza trepidatiilor.

Casa mobila mai poate fi dotata cu televizor, antena satelit, sistem de navigatie si de sonorizare sau aer conditionat si nu beneficiaza decat de o scurta independenta energetica, avand nevoie neaparat de o sursa.

 

 

 
 

Urmărește-ne pe Google News