A.N., un bărbat de 41 de ani din București, susține că a ajuns să fie carantinat 14 zile din cauza unui test cu rezultat fals pozitiv.
Primul test rapid: pozitiv
Povestea lui a început în urmă cu câteva zile, pe 20 decembrie, când s-a dus să-și facă un test rapid antigen COVID, ca să participe la un eveniment, spune el. „Pe fondul apariției tulpinii Omicron, organizatorii au cerut test negativ și celor cu certificat de vaccinare”, a explicat bucureșteanul. A mers la un punct drive-in, iar la ora 15:58 am făcut testul rapid și rezultatul a fost pozitiv.
Al doilea test, PCR: negativ
„După ce mi-am adunat gândurile și pentru că nu aveam niciun simptom, am decis să confirm rezultatul cu un test PCR. La 17:15 mi-a fost recoltată proba la același laborator. Și pentru că eram oarecum speriat, după o jumătate de oră am mai făcut un test rapid, dar la alt punct de testare. Rezultatul acestuia din urmă a fost negativ”, povestește el.
Apare DSP
A doua zi de dimineață, a fost sunat de un reprezentant al DSP București pentru ancheta epidemiologică. Omul a anunțat că așteaptă rezultatul testului PCR. „Mi-a comunicat faptul că dacă rezultatul PCR este negativ, laboratorul care a făcut testul trebuie să procedeze la modificarea rezultatului în sistem, iar decizia de izolare se anulează. La câteva minute după această discuție, A.N. primește prin e-mail decizia de intrare în izolare, însoțită de rezultatul unui test negativ.
În timp ce încerca să lămurească situația incomodă în care ajunsese, bucureșteanul mai primește a doua zi un mail de la DSP București prin care i se solicită să contacteze laboratorul care a efectuat primele două teste pentru ca ei să le trimită o scrisoare deschisă cu situația în cauză. „După câteva ore, DSP revine cu un mail prin care și-a cerut scuze pentru eroarea de exprimare strecurată în mailul anterior și mă anunță scurt că trebuie să stau în carantină 14 zile. În loc să revoce decizia de izolare, ei mă carantinează”, spune bărbatul.
„Având în vedere toate aceste date, este foarte clar că decizia de intrare în izolare a fost emisă de DSP în baza unei erori de testare, interpretare și procedură, motiv pentru care consider că îmi este îngrădită în mod total nejustificat libertatea de mișcare”, crede A.N.
Pe 24 decembrie, la solicitarea bucureșteanului, DSP București a trimis un echipaj și a prelevat probe pentru efectuarea unui alt test PCR. „Rezultatul a sosit după 82 de ore, ghinion cu zilele libere de Crăciun. Rezultatul a fost negativ”, a spus A.N.
Între timp, el a comunicat cu laboratorul privat unde a efectuat testul rapid antigen, primul și singurul test cu rezultat pozitiv.
Laboratorul aruncă răspunderea la DSP
Răspunsul acestora: „Din informațiile oferite în e-mailurile anterioare, mai exact discuția dintre dumneavoastră și Direcția de Sănătate Publică, vi s-a transmis faptul că rezultatul POZITIV al testului antigen rapid Green Pass a fost infirmat automat de rezultatul NEGATIV al testului RT-PCR și solicitarea acestora constă în eliberarea din partea laboratorului care a prelucrat proba dumneavoastră a unei scrisori. Conform discuției telefonice, cât și prin e-mail, operatorii laboratorului v-au transmis faptul că nu putem infirma rezultatele testelor rapide antigen, fără acordul scris al operatorilor DSP București”.
Pentru toate afirmațiile făcute de el, bărbatul a oferit ziarului documente privind rezultatele celor 3 teste COVID efectuate, certificatul de vaccinare și conversațiile prin e-mail avute cu DSP București, precum și decizia de carantinare și raportul medical Coronaforms.
Redacția a încercat să obțină un punct de vedere din partea conducerii DSP București. Până la ora publicării acestui articol, nu am primit niciun răspuns.