Transfăgărăşanul nu e doar un drum strategic sau o destinaţie turistică spectaculoasă. Poate fi şi un bun mediu pentru testarea unui vehicul de teren. Nu neapărat din cauza stării deplorabile a câtorva porţiuni de şosea, unde am descoperit cât de “sănătoase” sunt suspensiile şi amortizoarele, cât pentru curbele în ac de păr, unde am demonstrat utilitatea sistemului de control al tracţiunii.
Am ales acest traseu şi din pricina numeroaselor drumuri forestiere, majoritatea în rampă, unde fără tracţiune pe toate cele patru roţi nu am fi putut să înaintăm.
Am pornit încă de la baza şoselei ce leagă judeţul Argeş de Sibiu, trecând munţii Făgăraş, cu opţiunea 4X4 full şi cu sistemul de control al tracţiunii şi frânării, ESP, pornite.
Am luat curbele cu 60 km/oră
Am început o abordare a curbelor cu viteză moderată, de 40 km/h, ulterior ajungând la performanţa de a intra şi cu 60 km/h. Nici urmă de derapaj! Nici chiar dacă am accelerat în viraj atunci când viteza scădea. Nu a fost greu de realizat ce s-ar fi putut întâmpla dacă eram la volanul unei maşini fără ESP, întrucât toate mecanismele sistemului de tracţiune de pe Dusterul 4X4 scot anumite sunete distincte când intră în funcţiune, ca şi când ar depune efort maxim. Efortul de a permite maşinii să urmeze traiectoria dorită de şofer, indiferent de starea drumului.
Totuşi, există nişte limite, pentru că aceste sisteme dau randament la viteze rezonabile, aşa că mare atenţie cu pedala de acceleraţie!
Drumurile accidentate, un fleac
Pentru circuitele off-road există o expresie: “Mergi cât mai încet posibil, dar cât de rapid e necesar”. Urmând aceste reguli, am traversat un pârâu de pe traseu şi ne-am aventurat fără probleme prin noroiul sau pe terenul accidentat a două drumuri forestiere. De fiecare dată, sistemul de tracţiune a făcut faţă, transformând în aventură un drum aparent impracticabil.
Şi căţeilor le place
Întrucât SUV-ul de la Dacia dispune de un portbagaj generos, de 475 litri, i-am testat utilitatea într-un scenariu mai deosebit. Dacă eşti posesorul unui câine care nu se împacă prea bine cu străinii, iar unica locaţie sigură pentru o plimbare e o zonă izolată, ce rămâne de făcut? Un 4×4 e soluţia! Ciobănescul german Thor (medalion), de linie militară, 45 kg, un metru înălţime şi 1,70 metri lungime, a tolerat foarte bine drumul până la o pădure de lângă Bucureşti, în portbagajul Daciei Duster.
Off-road în Capitală
În Capitală va fi realizat joi, 1 iulie, la Băneasa Shopping City, un traseu accidentat, pentru demonstraţii off-road cu Dacia Duster. Spectatorii se pot sui în maşinile conduse de piloţi profesionişti!
Vrei şi tu o maşină? Intră aici! Libertatea are mii de oferte avantajoase numai pentru tine!