Autorităţile vor să urmărească mai atent copiii care au părinţi plecaţi la muncă în străinătate şi, ca atare, prin hotărârea de ieri se stabilesc modalităţile concrete prin care unităţile şcolare şi serviciile publice de asistenţă socială trebuie să colaboreze în sprijinul acestor micuţi.
Astfel, unităţile şcolare vor trimite serviciului public de asistenţă socială listele cu toţi copiii aflaţi în aceste situaţii, în cel mult 15 zile de la solicitare. Asistenţii sociali au obligaţia de a se deplasa la domiciliul copilului şi de a verifica dacă părintele plecat în străinătate a notificat plecarea sa, precum şi desemnarea unui îngrijitor.
Apoi, în primele 6 luni, asistenţii sociali vor vizita o dată la două luni domiciliul persoanelor desemnate. Potrivit actului normativ, învăţătorul copilului cu părinţi plecaţi la muncă în străinătate are obligaţia de a solicita sprijinul consilierilor şcolari dacă observă probleme în ceea ce priveşte situaţia şcolară sau integrarea în mediul şcolar.
De asemenea, noile modificări vizează şi identificarea copiilor care se află în situaţii de risc de separare a părinţilor, iar în cazuri grave, asistenţii sociali vor cere ca micuţul să fie preluat de autorităţi.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro