Asteptarea a luat sfarsit! Dacia Sandero a fost supusa testelor in trafic de reporterul Libertatii in insula croata Split. Masina respecta filosofia fratelui mai mare, Logan, aceea a celei mai indicate prime masini, fiind suficient de ieftina si robusta.
Locatia, insula Split din Croatia. Prima varianta condusa a fost cea dotata cu motor de 1,6 litri si 90 CP, inca o varianta cu motor de 1,4 litri fiind disponibila pana anul viitor cand va fi comercializat modelul cu motor diesel.
In cei 200 de kilometri parcursi la turatie ridicata, masina a consumat 8 litri la suta de kilometri, iar viteza atinsa a fost de 160 de kilometri la ora, cu toate ca micul Sandero putea mai mult. Tinuta de drum a fost superioara unui Logan, dimensiunile reduse ale fratelui mai mic permitandu-i sa fie mult mai stabil in viraje.
Franeaza bine si la viteze mari
Probabil ca si elementele de siguranta suplimentare fata de modelul vechi m-au determinat sa ‘lipesc acceleratia de podea.
Sandero dispune de un sistem AFU, asa ca atunci cand am pus brusc frana la 150 de kilometri la ora, iar sistemul ABS nu a putut face fata din cauza greutatii motorului care tragea inertial masina in fata, rotile din spate au franat mai puternic. Dupa cateva zeci de metri, de la apasarea pedalei de frana, sistemul ABS ne-a dovedit, la final, ca se comporta decent, oprind complet masina in mai putin de zece metri.
Fata de batrana Dacie berlina sau primele modele Logan, pedalele sunt extrem de moi, cu toate ca producatorul a optat pentru aceeasi cursa lunga a ambreiajului.
Masina are un aspect tineresc cu linii dinamice iesind din standardul Logan. Calitatea materialelor si finisajelor sunt superioare celor de la ‘fratele mai varstnic
Bile albe
Siguranta: ABS in dotarea de baza. AFU – asistare franare de urgenta
Cu toate ca este mai mic decat Loganul, Sandero are spatiul foarte bine dispus si, in plus, are a cincea usa la portbagaj
Are banchete rabatabile, devenind mai generos ca spatiu decat Logan
Bile negre
Comanda geamurilor electrice se afla tot pe consola centrala, destul de greu accesibila, mai ales pentru locurile din spate
Stergatoarele nu sunt sincronizate cu actionarea duzelor de stropire, trebuind sa fie actionate separat
Se pregateste Loganul de 133 CP
Dacia va lansa, anul viitor, un Logan Sedan sport, cu motor pe benzina de 1,6 litri, care dezvolta 133 de cai-putere, a anuntat ieri Sophie Albertus, directorul de produs Sandero la nivel mondial. Acesta a precizat ca masina va avea si cateva modificari tehnice si de design, care sa evidentieze trasaturile sportive ale modelului.