Conform planurilor proiectanților, citaţi de B365, telegondola, asemănătoare cu cea din Mamaia, va pleca de la stația Piața Presei Libere, va trece pe deasupra Bulevardului Aviatorilor în zona Lacului Herăstrău, apoi pe Barbu Văcărescu lângă pod și va urma apoi traseul peninsulei „Heliade între Vii”, nordul parcului Plumbuita, capătul liniei fiind amplasat lângă hypermarket-ul Cora din cartierul Pantelimon.
cum susțin specialiştii, traseul complet va putea fi străbătut prin aer, de la un capăt la altul, în cel mult jumătate de oră. Potrivit ultimul plan stabilit de proiectanți, telegondola va avea o capacitate de transport de 1.500 de persoane pe oră, adică echivalentul a 15 autobuze RATB, viteza medie de transport propusă fiind de circa 5 metri pe secundă.
Punctul maxim de înălțime va fi la 85 de metri, dar în medie, se va circula la 30-50 de metri. Cabinele ar putea fi amplasate la o distanță de 100 de metri una de cealaltă și vor circula cu o frecvență de un minut între stații.
Telegondola va circula deasupra Bucureștiului tot anul, cu excepția zilelor în care vântul va sufla cu o intensitate mai mare de 60 de km/h. Se estimează că programul de funcţionare ar putea cuprinde intervalul orar 6,00 – 21,00.
Va exista şi un sistem de abonamente, destinat în special celor care vor folosi telegondola pentru deplasarea de acasă la serviciu şi înapoi.
Finanțarea proiectului telegondolei de București va fi asigurată din fonduri europene însă autoritățile spun că nu pot avansa deocamdată un cost total în condițiile în care nu s-a ajuns la stadiul elaborării studiului de fezabilitate.
Foto: B365.ro
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro