Mai exact, un document făcut public de Asociația Pro Infrastructura, semnat de către directorul general al CNADNR, Cătălin Homor, arată că în toamna anului trecut italienii au depus o cerere de arbitraj la CCI Paris cerând suplimentar 120,27 milioane lei, în condițiile în care valoarea totală a contractului a fost de 604,79 milioane lei, potrivit Digi24.ro.
Care sunt acuzele firmei italiene? Salini Impregilo susține că a înregistrat cheltuieli suplimentare în urma unor întârzieri de care se fac vinovate autoritățile române. Întârzierile privesc dreptul de acces pe șantier și au fost cauzate fie de modificările la proiect solicitate de CNADNR, fie de alunecările imprevizibile de pământ și de condiții meteo nefavorabile.
Italienii au adresat însă mai multe cereri și Comisiei de Adjudecare a Disputelor (CAD) din România, anterior deschiderii dosarului de la ICC Paris. În România italienii au avut pretenții incredibile. Ei au cerut o prelungire a termenului contractului cu o perioadă cuprinsă între 562 de zile și 1.244 de zile și o majorare a valorilor contractuale, cuprinsă între 120 și 365 milioane lei, în funcție de acceptul CNADNR de a semna un act adițional la contract. În prima sa decizie, Ștefan Ciobotarenco, arbitrul CAD, a acceptat italienilor o majorare de 26,5 milioane lei și o extindere minimă a termenului contractului.
Arbitrul CAD a mai constatat refuzul CNADNR de a pune în aplicare decizia comisiei și a afirmat că acest caz este de competența ICC Paris. Deciziile acestei instanțe se iau însă greu, după ani de zile de dezbateri. Un deznodământ privind cererea Salini Impregilo nu va avea loc prea curând.