În cele din urmă, compania a decis că cel mai bine este să îi lase pe utilizatori să vadă toate postările de la toți prietenii lor în ordine simplă, cronologică.
Documentele interne de analiză, unele neraportate anterior, ajută la explicarea de ce Facebook pare atât de legat de sistemul său de clasare automatizat, cunoscut sub numele de algoritm pentru fluxul de știri. Acest sistem este supus unui control public intens.
În audierile din fața Congresului SUA, avertizorul de integritate Frances Haugen a numit algoritmul ca fiind esențial pentru problemele rețelei de socializare, susținând că amplifică și recompensează în mod sistematic conținutul care promovează ură, dezbinare, mesajele înșelătoare și uneori de-a dreptul false punându-le în fața utilizatorilor.
Un număr tot mai mare de parlamentari din ambele părți cred acum că utilizatorii ar trebui să aibă opțiunea de a dezactiva astfel de sisteme automate de clasare definitiv. Un proiect de lege introdus în Camera Reprezentanților cere companiilor să ofere o versiune a serviciilor lor care nu se bazează pe algoritmi opaci pentru a decide ce văd utilizatorii.
În contextul acestor discuții, o întrebare care a revenit mereu este de ce nu lasă Facebook ca utilizatorii să decidă singuri cum să le fie afișate postările din feed.
Documentele sugerează că decizia Facebook nu ține doar de interesele sale de afaceri, ci și dintr-o convingere paternalistă, susținută de date, că software-ul său sofisticat de personalizare știe ce vor utilizatorii mai bine decât utilizatorii înșiși. Este o viziune care se extinde probabil dincolo de Facebook: rivali precum Twitter, TikTok și YouTube se bazează în mare măsură pe sisteme automate de recomandare de conținut, la fel ca și Instagram.
Complexul sistem de algoritmi ai Facebook este gândit să-i țină pe useri conectați cât mai mult în rețea și să le arate postările interesante, atrăgătoare și uneori controversate la care să fie tentați să comenteze, să pună reacții sau să distribuie. Evident că dacă userii sunt mai activi, cresc și veniturile Facebook din publicitate.
Oficialii Facebook au mai spus că, dacă ar fi să se renunțe la algoritmii din News Feed, consecința imediată ar fi că userii ar vedea pe flux mai mult conținut ce incită la ură, nu mai puțin, fiindcă algoritmii sunt gândiți a fi un „gigantic filtru antispam” care să identifice postările ce conțin injurii și apoi să le retrogradeze.