Aproape jumătate dintre români (49%) aleg să reducă cheltuielile la minim în această perioadă, gândindu-se de două ori înainte de a face o cheltuială. Cei mai preocupați de acest aspect sunt adulții cu vârste cuprinse între 45-54 ani.
De asemenea, 1 din 4 persoane și-au asigurat provizii de mâncare și alte produse de bază pentru această perioadă, iar 30% dintre români se îndreaptă către cump ărăturile online zilele acestea, mai mult decât o făceau înainte de epidemia de coronavirus.
Potrivit, studiului mulți dintre oameni respectă regulile de prevenție: 82% dintre români se spală și se dezinfectează mai des pe mâini, iar 75% evită spațiile publice, ieșind afară doar pentru drumurile de strictă necesitate. Mai mult, 46% dintre persoane își iau măsuri de precauție suplimentară, alegând să poarte mască și mănuși atunci când ies afară.
În această perioadă, oamenii sunt mult mai preocupați și de persoanele apropiate: o treime dintre români își contactează mai des familia și prietenii.
„Pentru mai mult de jumătate (56%) dintre românii care au un loc de muncă, lucrul de acasă nu este posibil, din cauza specificului muncii pe care o realizează, făcând ca peste jumătate din populația activă să rămână vulnerabilă la virus. 34% dintre angajați și-au adaptat modul de lucru de acasă, fie parțial (22%), fie în totalitate (12%). 9% obișnuiau să lucreze de acasă și înainte”, conform analizei MKOR Consulting.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro