Pe măsură ce tot mai multe persoane se vaccinau, restricțiile au început să fie ridicate, inclusiv purtarea măștii și limitarea numărului de persoane care pot sta în spații închise. Oamenii au început să facă mai multe rezervări, iar vânzările au crescut, relatează CNN.

Odată cu răspândirea variantei Delta, unii proprietari de restaurante încep să vadă întreruperi sub forma încetinirii vânzărilor, a neprezentărilor, a clienților nervoși și a dificultăților de aprovizionare. Unii se întreabă când pot începe să revină la normal, cât de rău se vor schimba lucrurile și dacă vor reuși să treacă și peste noul val.

Frica de noi măsuri restrictive

Restaurantul din Detroit al lui Nya Marshall, Ivy Kitchen, era deschis abia de aproximativ șase luni când Covid a lovit. După un an dur, în cele din urmă a simțit că situația începe să se îmbunătățească în primăvara lui 2021.

„Lucrurile se îmbunătățeau”, a spus. „Oamenii ieșeau din nou”. Marshall a reușit în cele din urmă să înceapă să vadă profitul în jurul restaurantului. Comunitatea locală „îmbrățișa cu adevărat cine suntem”, a spus ea.

Prezentarea dovezii vaccinării pentru accesul în interiorul restaurantelor a devenit obligatorie în mai multe state Foto: EPA-EFE/GEORGI LICOVSKI

Dar acum aproximativ șase săptămâni, lucrurile au luat o întorsătură nedorită. Vânzările la Ivy Kitchen au scăzut cu aproximativ 24% de atunci.

„Varianta Delta provoacă îngrijorare oamenilor”, remarcă ea. Marshall a observat că clienții poartă din nou măști în interior, chiar dacă în prezent persoanele complet vaccinate nu sunt obligate prin lege să facă acest lucru în Michigan. Unii patroni au cerut, de asemenea, să se revină la distanță socială.

Marshall este îngrijorat de posibilitatea unor noi măsuri restrictive. „Mă tem de o închidere în fiecare zi”, a spus ea. „Sunt destul de sigură că nu vom supraviețui unei alte opriri a activității”, completează femeia. „Abia am supraviețuit ultimei.”

Clienți mai puțini și solicitări pentru mese în spațiu deschis

Laurie Thomas, director executiv al Golden Gate Restaurant Association și proprietarul restaurantelor din San Francisco Roses Cafe și Terzo, a observat o creștere a clienților care fac rezervări, dar nu apar sau le anulează.

În primul sfârșit de săptămână din august, după ce San Francisco a reimpus obligativitatea purtării măștii din cauza infecțiilor în creștere, „ne confruntăm cu 15% până la 20% neprezentări, ceea ce este foarte dezamăgitor”, a spus ea. De obicei, această cifră este de aproximativ 5% până la 10%.

Și „am început să vedem că rezervările se mută drastic spre exterior”, a adăugat ea.

La scurt timp după ce California a eliminat obligativitatea purtării măștii pentru persoanele vaccinate, în iunie, rezervările „s-au întors în interior pentru, din păcate, vara în San Francisco a fost una rece”, a declarat Thomas. Dar în primele două săptămâni ale lunii august, „am început să vedem o schimbare, o nouă dorința de a sta afară, din nou”.

În mod ideal, „vrem ca oamenii să stea peste tot”, precizează ea. „Pentru ca un restaurant să supraviețuiască, trebuie să fim complet rezervați”.

Noile restricții au fost impuse începând de vineri. Acum, persoanele care doresc să mănânce în interior trebuie să demonstreze că sunt complet vaccinate.

Thomas susține noua regulă a vaccinării. Dacă clienții nu sunt vaccinați, „nu este sigur pentru angajații noștri”, a spus ea. Dar, a adăugat că „sunt foarte îngrijorată că vom avea clienți care luați prin surprindere” de regulă.

Planuri puse în așteptare și probleme cu aprovizionarea

Steve Sarver deține un lanț mic de restaurante numit Ladle & Leaf. La debutul pandemiei, avea opt locații deschise în centrul orașului San Francisco, care se adresau în primul rând clădirilor de birouri. Dar acum, cu un număr tot mai mare de companii care amână planurile de a readuce angajații la birou, doar două dintre aceste locații sunt deschise, iar una a fost închisă definitiv.

Creșterea numărului de cazuri a mutat clienții spre terasele deschise ale restaurantelor
Foto: EPA-EFE/CHRISTOPHE PETIT TESSON

Acum o lună, Sarver spera să deschidă restul de cinci restaurante în septembrie. Cu actuala evoluție epidemilogică, planurile s-au schimbat.

„Este foarte greu pentru mine să prezic care va fi planul nostru de redeschidere”, susține el. „Este greu de prezis când oamenii vor dori să se întoarcă în districtul financiar”.

Dicks Drive-In, un mic lanț de restaurante cu servicii rapide din Seattle, se află într-o situație diferită. Dicks servește în principal clienții care fac comenzi, iar măsurile restrictive nu îl afectează. În schimb, creșterea cazurilor Covid-19 au un impact întrucât perturbă lanțul de aprovizionare al companiei.

„Săptămâna aceasta sunt paiele, săptămâna trecută era sarea, acum câteva săptămâni era muștarul”, a declarat președintele lanțului, Jasmine Donovan.

Fiecare perturbare a aduce o provocare unică. De exemplu, un blocaj a apărut după ce angajații unui distribuitor au trebuie să intre în carantină după apariția unor cazuri pozitive. Echipa lui Donovan a trebuit să trimită o dubă pentru a ridica produsele. În alte cazuri, articolele întârzie să apară din cauza penuriei de forță de muncă de-a lungul lanțului de aprovizionare.

„Este doar o luptă nebună în fiecare zi pentru a ne asigura că avem tot ce ne trebuie pentru a ne servi clienții”, spune Donovan. „Oamenii noștri sunt foarte stresați. Și apreciem cu adevărat răbdarea și înțelegerea tuturor.”

 
 

Urmărește-ne pe Google News