Reamintim, Guvernul a anunțat că Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM), Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă şi Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS), împreună cu operatorii de telefonie, vor implementa „Sistem Alert”, pentru alertarea populației cu ajutorul telefonului mobil.
În urma fenomenului meteo extrem de duminică după-amiaza opt oameni au decedat, iar alți 137 sunt răniți.
Sistem centralizat
”Așa ceva se poate face prin SMS sau aplicații specializate. O să avem o discuție și la Comisie pe tema asta. Trebuie să existe avertizori, aceștia trebuie să transmită informațiile către un loc centralizat, iar de aici să ajungă la operatorii telecom.
Citește și: Sisteme de alertare în caz de avertizări meteorologice în alte țări
Noi avem un sistem foarte bun, puține țări au astfel de sisteme de telefonie ca România.
Problema este ca avertizările să aibă sens, adică să nu înnebunești lumea degeaba. Și acestea trebuie date cu o folosință, nu cu o secundă înainte să te lovească trăznetul. De asemenea, trebuie selectate înainte să fie date, să nu avertizăm la orice”, a declarat Pambuccian pentru Libertatea.
Principalii operatori de telefonie mobilă din România sunt Orange, Vodafone, Telekom și RCS & RDS.
Pambuccian a mai afirmat că nu ar trebui să existe costuri foarte mari pentru operarea unui astfel de sistem.
E fiică de preot și a crescut într-un sat de munte din România. A vândut un tablou în bitcoin, în Hong Kong, și acum pleacă în Japonia!
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro