Starea mașinii după 300.000 km

Dacia Sandero și Logan au fost echipate o perioadă îndelungată cu motorul TCe 90 de 0,9 litri turbo, cu 3 cilindri. Acest propulsor a fost comercializat și în varianta Bi-Fuel, capabilă să funcționeze atât cu benzină, cât și cu GPL.

La prima impresie, mecanicul a observat un miros de gaz în interiorul mașinii. Habitaclul era plin de nisip, sugerând o utilizare frecventă pe drumuri prăfuite și o întreținere neglijentă. Amortizoarele prezentau semne de uzură, iar ambreiajul era aproape de sfârșitul duratei de viață.

Proprietarul, pe nume Sietse, a spus: „Sunt foarte mulțumit de Dacia mea și de costurile mici de exploatare pe care mi le generează, inclusiv datorită rulării pe gaz GPL. Nici măcar condusul unei mașini electrice nu ar fi atât de ieftin în costuri de carburant și energie, în comparație cu Sandero pe GPL.”

Probleme tehnice identificate

În urma diagnosticării computerizate, s-au descoperit mai multe probleme:

Raport al Congresului SUA: De ce armata rusă a înregistrat pierderi semnificative și n-a fost capabilă să câștige războiul din Ucraina ANALIZĂ
Recomandări
Raport al Congresului SUA: De ce armata rusă a înregistrat pierderi semnificative și n-a fost capabilă să câștige războiul din Ucraina ANALIZĂ
  • Eroare de presiune la turbină;
  • Probleme de combustie pe cilindrul 2;
  • Erori ale senzorului pedalei de accelerație.

Cu toate acestea, scurgerile de ulei erau minime și păreau a fi mai vechi. Bara de protecție prezenta urme de contact frecvent cu solul, probabil din cauza amortizoarelor uzate.

Concluzii după inspecție

În ciuda problemelor identificate, Dacia Sandero pare să fi rezistat relativ bine exploatării pe GPL. Totuși, pentru a prelungi durata de viață a motorului, ar fi necesare câteva intervenții la motor și turbină.

Acest caz demonstrează că, în ciuda unor opinii negative, motorul TCe 90 poate fi fiabil pe termen lung, chiar și în condiții de utilizare intensivă și cu alimentare predominantă cu GPL.

Recomandări pentru proprietarii de Dacia Sandero

  • Efectuați reviziile tehnice la timp;
  • Verificați periodic presiunea în pneuri și starea amortizoarelor;
  • Curățați regulat interiorul mașinii pentru a preveni acumularea de praf și nisip;
  • Monitorizați consumul de ulei și eventualele scurgeri;
  • Fiți atenți la semnele de uzură ale ambreiajului.

Experiența acestui proprietar olandez arată că Dacia Sandero poate fi o alegere economică și fiabilă pe termen lung, chiar și pentru utilizatorii care parcurg distanțe mari. Cu o întreținere adecvată, mașina poate depăși așteptările în ceea ce privește durabilitatea și costurile reduse de exploatare.

Google News Urmărește-ne pe Google News Abonați-vă la canalul Libertatea de WhatsApp pentru a fi la curent cu ultimele informații
Comentarii (1)

Inginer 23.04.2025, 12:08

În general, olandezii (ca şi vecinii lor belgieni, de altfel), atunci când îşi iau o maşină, o iau ca să îşi facă treaba cu ea şi atât, aspectul e în plan secund. De aia se şi vinde bine Dacia pe acolo - e ieftină şi piesele principale (motor, transmisie, planetare ş.a.) rezistă multicel. În plus, fiind pe GPL, pot circula cu ele şi în zonele de emisii reduse din centrele oraşelor. Şi după ce ăia trag de ele 3 - 400.000 km, le vând unor intermediari care le trec în acte prin Germania şi apoi le vând mai departe în România, unde sunt spălate, curăţate, eventual revopsite şi mai pierd şi un zero din kilometraj, apoi li se face reclamă ca provenind de la băbuţe nemţoaice care mergeau cu ele doar duminica la biserică.

Comentează

Loghează-te în contul tău pentru a adăuga comentarii și a te alătura dialogului.