Sculptura, care cântărește în jur de 75 de kilograme, este găzduită de Catedrala Catolică din Salamanca, în cadrul unei expoziții mai mari despre patimile și moartea lui Iisus Hristos, potrivit Catholic News Agency. Expoziția s-a deschis pe 13 octombrie.
Artiștilor le-a luat 15 ani să facă sculptura, din latex, silicon și păr uman.
Nu a fost omis niciun detaliu
Postura sculpturii reprezentându-l pe Hristos este în rigor mortis, adică în acea stare de rigiditate din primele ore ale morții. Genunchii sunt ușor îndoiți, iar mâinile îi sunt încrucișate în zona pubiană. A fost surprinsă inclusiv circumcizia. Pentru părul corporal și cel de pe cap a fost folosit păr uman. Poate fi observat fiecare por al pielii.
Spatele este puțin ridicat și pe el se pot vede tăieturile cauzate de coroana de spini.
Artiștii au scos în evidență, pe sculptură, și vânătăile de pe umeri provocate de greutatea crucii cărate. Nasul bărbatului este rupt, are un ochi vânăt, iar pe corp are răni de la bici și de la cuie, exact așa cum ar fi arătat corpul lui Iisus Hristos după răstignire.
„Omul misterios” a fost creat având la bază numeroase studii ale imaginii de pe Giulgiul din Torino. Giulgiul este o pânză de in pe care se află imprimată imaginea corpului unui om care prezintă semne de agresiune și de crucificare. Unii credincioși creștini consideră că în pânza respectivă a fost învelit Hristos după crucificare.
„Va trezi credința necredincioșilor”
„Să stai în fața unei reprezentații exacte a ceea ce Iisus a suferit are un efect puternic”, a spus episcopul Diecezei de Salamanca, José Luis Retana la deschiderea expoziției, pentru Vatican News. Episcopul s-a declarat impresionat de realismul cu care a fost realizată sculptura.
„Misterul a devenit trup, dar a devenit trup ca să moară pentru noi și să învie din nou. Cred că această expoziție poate crește credința credincioșilor și trezi credința necredincioșilor”, a mai spus episcopul Retana.
Expoziția de la Catedrala din Salamanca este compusă din patru părți în patru săli prin care vizitatorii sunt conduși însoțiți de un ghid audio. Sculptura reprezentându-l pe Hristos după crucificare se află în ultima sală.
În fața lui Iisus din Nazaret
Curatorul expoziției și coordonatorul artiștilor spanioli care au realizat sculptura hiperrealistă, Álvaro Blanco, și-a dedicat ultimii 15 ani în cercetarea și realizarea acesteia. El a mărturisit că, atunci când a văzut rezultatul final al operei, s-a simțit „în fața lui Iisus, în fața imaginii trupului lui Iisus din Nazaret”.
„The Mystery Man” va rămâne la Catedrala din Salamanca până în decembrie, potrivit Catholic News Agency.
„În următorii 20 de ani, vrem să ajungem în bisericile din toată lumea”, au spus realizatorii expoziției. Aceștia vor să ducă sculptura hiperrealistă a lui Iisus Hristos în Lisabona, Portugalia, anul viitor, și apoi în Roma, în 2025. Va face apoi turul tuturor continentelor.
foto: Nicolás de Cárdenas / ACI Prensa