Noile metrouri au aer condiționat, camere video de supraveghere și folie anti-grafitti, dar au apărut deja primele probleme, au relatat Digi24 și Gândul. „A fost o problemă cu alimentarea cu energia electrică. Energia electrică fluctuează și siguranțele au sărit. A trebuit să fie reechilibrate”, a spus Mihai Barbu, președintele Consiliului de Administrație al Metrorex.
El a precizat că trenurile de metrou sunt dotate cu aer condiționat „și de aceea plafonul este mai jos decât la celelalte trenuri ale noastre”, dar au și panouri de informare a călătorilor, plus monitorizare cu camere de luat vederi instalate în vagoane.
Scaunele sunt din inox, iar geamurile sunt protejate cu o folie anti-grafitti. De asemenea, în vagoane vor fi locuri special amenajate pentru biciclete și persoanele cu dizabilități. Fiecare tren are șase vagoane, și o capacitate de 1.200 de pasageri.
15 mecanici învață să le conducă, urmând a fi instruiți și alții pe măsură ce vor fi livrate mai multe garnituri. Metrorex și Alstom au semnat în 2020 contractul pentru cele 13 trenuri de metrou, care vor fi introduse pe Magistrala 5. Pentru că livrarea a început cu aproape 2 ani întârziere, regia de stat a calculat producătorului Alstom penalități de aproape 20 de milioane de euro, în condițiile în care valoarea contractului este de peste 100 de milioane euro.
Acum, cele două garnituri de metrou sunt testate pentru a se vedea dacă toate instalațiile funcționează și apoi vor fi scoase pe traseu pentru a vedea cum se comportă pe șină. Conform contractului, alte 8 trenuri de metrou vor veni la București până la finalul anului, iar restul de 3 anul viitor.
Înainte de a intra în circulație, trenurile de metrou trebuie să facă un rodaj de 10.000 de kilometri, iar mecanicii români trebuie să facă 500 de ture pentru rodaj.
Sursa video: Digi 24
Caracteristicile noilor trenuri de metrou Alstom:
- caroserie din oţel inoxidabil
- 114 metri lungime şi 3 metri lăţime
- capacitate totală de 1.200 de pasageri
- fiecare tren are 6 vagoane și 216 locuri într-o dispunere longitudinală
- două zone speciale de acces destinate pasagerilor cu dizabilităţi
- aer condiționat.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro