Unica.ro trece în revistă începuturile acestora şi dezvăluie cum au câştigat aceştia primii bani.
Pentru legenda tenisului românesc, Ilie Năstase, tenisul a fost mai mult decât o pasiune. Încă de la vârsta de 7 ani a intrat în Clubul Sportiv al Armatei „Steaua”, clubul care a propulsat cei mai mulţi sportivi români în cele mai importante competiţii internaţionale.
Înainte să devină să devină însă un mare jucător, Ilie a lucrat în armată, unde era şef de depozit la o unitate militară. Cu banii din primul salariu de 800 de lei, îşi aminteşte că şi-a cumpărat o bicicletă, care i-a fost furată în două zile. Mai târziu, este promovat în funcţia de ofiţer, sportivii de la Steaua, club care aparţinea de Ministerul Apărării, fiind recompensaţi cu grade militare.
Peter Imre este de 12 ani manager în cadrul companiei americane Philip Morris, unul dintre cei mai mari producători de ţigări din lume. Însă primii săi bani i-a câştigat cu sudoarea frunţii, la vârstă de 6 ani…
“La şase ani am început să fac bani din note. Părinţii mei erau ahtiaţi să învăţ bine aşa că pentru fiecare notă de 10 primeam un leu. Reuşisem să strâng ceva bani fără prea multă osteneală pentru că mi-a şi plăcut cartea. Mai câştigam bani şi din carneţele de consemnaţiuni pentru elevi, emise de CEC, care valorau atunci 25 de lei”, povesteşte el.
Cu o carieră de succes de 16 ani şi o casă de modă care îi poartă numele, Romaniţa Iovan nu s-a mulţumit doar să defileze pe podiumurile de prezentare. În 1986 s-a angajatat cu carte de muncă la UCECOM ca manechin, însă marea pasiune pentru croitorie a determinat-o să găsească alternative pentru a-şi deschide propria casă de modă.
Aşa că în 1991 a luat legătura cu Marian Popa, director general pe vremea aceea la Rank Xerox România (companie de birotică şi echipamente de birou), care i-a oferit şansa să realizeze faimosul calendar Rank Xerox pentru anul 1992.
Înainte de a ajunge una dintre femeile de afaceri de succes de la noi, Monica Tatoiu a fost mai întâi profesoară de matematică.
„Îmi amintesc că am început prin ’72 să dau meditaţii, de la vârsta de 16 ani, iar cu banii câştigaţi mi-am făcut aproape toate rochiile pe care le aveam atunci…”, a mărturisit Tatoiu.
Mihai Albu este unul dintre cei mai cunoscuţi designeri din România care încalţă numeroase personalităţi din showbiz şi are o afacere de invidiat. Şi în cazul său, banii au venit din muncă, idei creative şi… mărtişoare.
“Am terminat Arhitectura aşa că dat meditaţii la desen şi arhitectură din primul an de facultate…”, a spus Albu. Designerul şi-a dezvoltat tot în studenţie şi înclinaţia pentru creaţie. A început să confecţioneze mărtişoare, felicitări şi invitaţii de nuntă pe care le vindea apoi pe stradă.
Vezi articolul întreg pe Unica.ro
Cum arată buletinul de vot pentru alegerile prezidențiale din 24 noiembrie!