Cuprins:
Dechiderea și utilizarea unui cont de e-mail implică din partea utilizatorilor o gestionare foarte riguroasă a datelor și informațiilor, mai ales atunci când vine vorba de confidențialitate și securitate sau de atacuri de tip phishing și orice mesaje trimise în masă.
Mesajele de tip spam pot „transporta” diverse programe malware, pot acționa ca instrumente de phishing sau pur și simplu îți pot aglomera nejustificat căsuța de e-mail. Filtrele automate pot fi eficiente, dar nu și suficiente.
Numărul acestor mesaje nedorite a atins cote alarmante, aproximativ 14,5 miliarde de spam-uri ciculând zilnic în mediul virtual. De aceea, mulți utilizatori se întreabă cum pot să blocheze o adresă de e-mail străină. În acest articol îți vom spune cum poți să faci acest lucru.
Ce sunt e-mailurile de tip spam?
Înainte de a încerca să le elimini din căsuța personală de e-mail trebuie să știi mai multe despre mesajele nedorite. Acestea sunt de mai multe tipuri, și anume:
- E-mailuri spam. Majoritatea mesajelor spam sunt trimise în masă unei liste de utilizatori, de obicei în scopuri promoționale.
- Abonamente forțate sau accidentale. Atunci când utilizezi o aplicație sau un website nou, serviciul poate folosi anumite tactici pentru a te deruta și te determină să accepți să primești mesaje de la acestea.
- E-mailuri phishing. Aceste mesaje rău intenționate pretind a fi e-mailuri de marketing, însă ele conțin în realitate programe malware capabile să se instaleze chiar dacă pe dispozitivul tău există un program anti-virus. Acest soft poate apoi să-ți spioneze activitățile și chiar să adune datele tale personale. Aceste informații pot ajunge să fie folosite în diverse infracțiuni online, inclusiv în furtul de identitate.
- E-mailuri fără expeditor. Sunt cunoscute de către utilizatorii de iPhone/iPad sub numele de e-mailuri fantomă. Aceste e-mailuri „fără expeditor” și „fără subiect” pot fi de fapt rezultatul unei erori de sistem.
- Comunicări personale nedorite. Acest tip de e-mail este trimis către tine de o persoană cunoscută, însă tu nu dorești să răspunzi și astfel îți aglomerează căsuța de e-mail.
De ce primești e-mailuri nedorite?
Există mai multe cauze pentru care un utilizator de serviciu de e-mail începe să primească mesaje nedorite.
În cele ce urmează ți le prezentăm pe cele mai comune, și anume:
- Te-ai abonat din greșeală la buletinul informativ al unei companii.
- Ți-ai postat adresa de e-mail pe un forum public sau pe un website.
- O companie care deține detalii despre e-mailul tău a fost victima unui atac cibernetic.
- Ai făcut anterior click pe un e-mail rău intenționat.
- Află și cum programezi un mail
Cum blochezi un expeditor să-ți trimită e-mailuri nedorite?
Dacă deții un cont de Gmail și primești e-mailuri nedorite poți, după caz, fie să blochezi expeditorul, fie să te dezabonezi de la un buletin informativ al unei companii.
Când blochezi un expeditor, mesajele pe care acesta ți le va trimite ulterior vor intra în folderul Spam. Iată ce ai de făcut în acest caz:
- Pe computer, deschide o pagină de internet și accesează Gmail.
- Deschide mesajul cu pricina.
- În partea din dreapta-sus fă click pe opțiunea Mai multe.
- Apoi apasă Blochează pe [expeditor].
În cazul în care ai blocat o persoană din greșeală o poți debloca parcurgând aceiași pași.
Dacă te-ai înscris pe un website care trimite e-mailuri în masă sub forma unor promoții sau a unor buletine informative, poți folosi link-ul de dezabonare pentru a opri primirea acestora. Iată ce ai de făcut:
- Pe computer, deschide o pagină de internet și accesează Gmail.
- Deschide un e-mail primit de la expeditorul de la care vrei să te dezabonezi.
- În dreptul numelui expeditorului fă click pe opțiunea Dezabonează-te sau Modifică preferințele. Dacă aceste opțiuni nu sunt afișate, blochează expeditorul urmând pașii de mai sus sau marchează mesajul ca spam.
După ce te dezabonezi este posibil să mai primești mesaje de la respectivul expeditor câteva zile.
- Află și cum anulezi un mail trimis accidental
Cum elimini sau blochezi e-mailuri spam?
De regulă, Gmail încearcă să oprească mesajele de tip spam înainte ca acestea să intre în căsuța personală de e-mail, însă acest lucru nu se întâmplă mereu.
Dacă un mesaj spam ajunge în căsuța ta de e-mail și vrei să-l elimini sau să-l blochezi va trebui să parcurgi următorii pași:
- Intră pe computer, deschide o pagină de internet și accesează Gmail.
- Fă click pe „bifa” din stânga mesajului sau deschide respectivul mesaj.
- Apoi, selectează opțiunea Raportează ca spam situată în partea de sus a paginii.
Atunci când dai click pe Raportează ca spam sau muți manual un e-mail în folderul Spam, Google va primi o copie a acelui e-mail și îl va analiza pentru a spori protecția împotriva acelui tip de spam.
Vezi rezultatele alegerilor prezidențiale – turul 1 și află când este turul al doilea al votului pentru președinție!