Aveti un Oltcit vechi care „inghite” benzina cat o masina de teren? Consumati prea mult carburant desi autoturismul este intr-o stare tehnica buna? Trebuie sa stiti ca un sofer poate realiza cu o masina veche un rulaj mai economic decat un altul care conduce defectuos un automobil nou-nout.
Iata cum puteti economisi benzina:
Risipa de benzina este cu atat mai mare cu cat tentativele nereusite de a porni motorul sunt mai numeroase.
Inainte de pornire, asigurati-va daca frana de mana a fost eliberata complet.
Demarajul trebuie inceput lent, fara a accelera motorul peste 2000-2500 turatii.
Pornirea de pe loc trebuie facuta lent, fara acceleratii mari si fara nervozitate.
Un demaraj prea lent poate cauza si el risipa combustibilului.
Nu conduceti in treptele de viteza inferioara cu turatii mari ale motorului. Daca rulati cu 30 km/h in viteza I consumati in plus 15 litri de benzina la suta de kilometri, iar daca mergeti cu viteza a doua, pierdeti 6 litri la suta de kilometri. Aceasta numai pentru ca nu schimbati la timp treapta cutiei de viteze.
Mergeti cu viteza constanta. Nu depasiti 60% din viteza maxima a autoturismului. Rulati mai lent, dar mai uniform.
Numarul de franari pe kilometrul parcurs mareste aproape direct proportional consumul de combustibil. Pentru a evita folosirea franei, pastrati pe cat posibil viteza constanta si mentineti o distanta convenabila fata de vehiculul din fata.
Rulati liberi inaintea semafoarelor aflate pe culoarea rosie. Soferii care prevad necesitatea opririi masinii (la intersectii, la culoarea rosie a semafoarelor etc.) si decupleaza din timp motorul, lasand masina sa-si incetineasca mersul singura, reduc consumul. Procedeul nu este indicat in coborarea pantelor fara frana de motor. Metoda aduce economii considerabile, dar aplicarea ei nu este indicata din cauza riscului pierderii controlului masinii.
Opriti motorul daca timpul de stationare va depasi doua-trei minute.
Oprirea motorului trebuie facuta imediat dupa gararea masinii. Nu ambalati motorul inaintea opririi.